PPF rozšiřuje své mediální impérium. Kupuje chorvatskou televizi a bude expandovat i s Voyem
Už teď patřila finanční skupina PPF rodiny Kellnerových k největších hráčům televizního trhu ve střední a východní Evropě. Nejnovější akvizice tak její pozici jen stvrdí. PPF oznámila, že prostřednictvím své dceřiné firmy CME uzavřela dohodu o převzetí 100 procent soukromé chorvatské televizní společnosti RTL Hrvatska. Hodnota získaných aktiv je 50 milionů eur, tedy přes 1,2 miliardy korun. Součástí akvizice jsou dlouhodobá práva pro CME k použití značky RTL na chorvatském trhu.
Do mediální společnosti CME vstoupila PPF v roce 2020, když ji v transakci za zhruba 50 miliard korun pohltila. Tím se jednak vrátila do největší tuzemské soukromé televize Nova, kterou již dříve ovládala, ale zároveň získala i významnou pozici na dalších středo- a východoevropských trzích. Na nich chce uspět jak s klasickými televizemi, tak i třeba streamovací službou Voyo, která se teď rychle rozjela v Česku.
„Jako součást skupiny PPF jsme vždy připraveni realizovat zajímavé investiční nápady s cílem dosáhnout růstu hodnoty. Adriatický region nabízí výjimečné příležitosti a má značný potenciál růstu. Již zde provozujeme velmi úspěšnou televizní společnost ProPlus. Jsem přesvědčený, že obě aktiva v sousedních zemích tohoto regionu mohou dobře fungovat vedle sebe. Stejně jako na ostatních trzích se i v Chorvatsku zaměříme na digitalizaci, lokální televizní obsah a tvorbu názorově vyváženého a kvalitního zpravodajství,“ uvedl výkonný ředitel CME pro ČR, Rumunsko, Slovensko a Slovinsko Didier Stoessel.
Svými velkými ambicemi v mediálním prostředí se PPF netají. V České republice, Bulharsku, Rumunsku, Slovinsku a na Slovensku provozuje prostřednictvím CME jak komerční televize, tak také streamovací službu Voyo. Ta je prozatím nejvíc vidět v Česku, kde by podle posledních informací měla mít už 350 tisíc uživatelů, ale do budoucna se chce stát ideálně regionálním hráčem. Konkurovat má v plánu do jisté míry i Netflixu a dalším velkým platformám.
Ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch o tom nedávno hovořil Daniel Grunt, který má jakožto digitální šéf CME rozvoj Voya na starosti. „Řekněme, že jsme si na domácím trhu vyzkoušeli, co funguje. Teď to s mírnými úpravami a ohledem na tamní kulturu přeneseme dál. Dosud jsem hodně času a pozornosti věnoval Voyu tady, na jaře ale šlápneme do Rumunska a na přelomu roku spustíme transformaci v Bulharsku, kde je to z pohledu streamingu nejméně rozvinuté,“ popisoval velké plány Grunt.