Praha plánuje změny parkování: Elektromobily nově s poplatkem a možnost celoměstské zóny
Do reformy modré zóny budou moci promluvit městské části. A pak se na ní bude muset shodnout koalice. I tak je ale parkování patrně nejblíž změně.
Zatímco dřív byla modrá zapovězená úplně, teď je to místo, kde lze v Praze zaparkovat a normálně za stání zaplatit. I to je jedna z věcí, která by se na systému pražského parkování měla změnit. Chystá se rozšířená celopražská zóna, výjimka pro zásobování a zrušit se naopak má stání zdarma pro elektromobily.
Návrh celoměstské reformy parkování měla koalice stran na pražském magistrátě v programovém prohlášení. To ale nikdy nedělá z nápadu realitu, zvlášť když jde o tak ožehavou věc, jako je právě parkování. To znamená, že nyní existují dílčí návrhy, které se ale budou třít nejen v koalici, ale také mezi magistrátem a městskými částmi. Právě ty teď budou mít slovo. Vyjadřovat se k návrhu celopražské reformy, kterou představil náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib, se mohou do 17. ledna. A magistrát slibuje, že k jejich požadavkům přihlédne.
Pravděpodobné ale je, že si Pražané za parkování připlatí. Byť cenová politika nové modré zóny ještě nebyla nastavená, ve hře je, že částka za parkování se bude skládat ze dvou položek – první se bude platit magistrátu, druhá městské části. Pravomoc určit si svoji část poplatku by přitom měly mít právě městské části.
Stejně tak bude na městských částech, zda dají rezidentům na výběr jako nyní – buď si budou moci zaplatit kartu pro pár ulic přilehlých k bydlišti, nebo na celou městskou část.