Praha začala chystat metro E. Nebude zajíždět do centra, obslouží čtvrti, kde se chystá výstavba
Hlavní město chce rozsáhlou studii, která by ukázala na možnosti, jak vést pátou linku metra. To má zajistit nově ustanovený koordinátor.
Na začátku letošního prosince prorazili dělníci kus prostoru pod zemí a spojovací tunel mezi Olbrachtovou a Pankrácí na budoucí trase metra D byl na světě. Zatímco déčko je ve výstavbě, Praha se začala připravovat na další písmeno v abecedě v pořadí. Tento týden magistrát schválil pozici koordinátora, který má město na novou linku E připravit.
U velkých strategických staveb bývá zvykem, že jsou plánovány dlouhé roky dopředu. Nejinak je tomu u metra E. Jen o něm pravděpodobně bylo slyšet jako o lince O. Nejde zcela o totéž. Óčko má být okružní linka, která provede cestující mezi jednotlivými pražskými čtvrtěmi, aniž by zajížděla do centra. Kolem jádra metropole by tak vykroužila hrbolatý kruh.
Éčko je toho součástí, jde vlastně o polovinu okružní linky, než se okruh uzavře. V zásadě je nicméně pojmenování vedlejší. Důležité je, že to, kudy přesně nové metro pojede, začne Praha prověřovat. „Koordinátor zajistí výběr zpracovatele rozsáhlé studie o možnostech nové, už páté trasy pražské kolejové linky. Praha se nepochybně bude dál rozvíjet a už dnes jsou některá spojení poptávána natolik, že často nestačí,“ uvedl náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib na svém facebookovém profilu.
„V rámci studie proveditelnosti se bude řešit, kudy přesně ta okružní kolejová linka povede, jakou technologii budeme využívat – a co by to tak zhruba mělo stát. Je to záležitost, kde se snažíme dívat do budoucna, dopředu na několik desetiletí, kdy ten stávající dopravní systém rozhodně nebude stačit ani obyvatelům Prahy, ani návštěvníkům,“ uvedl Hřib už v pondělí po jednání pražských radních.