Přes čtyři miliardy korun a 1,5 milionu nových zákazníků. Fitness e-shop GymBeam rapidně vyrostl
Původně v minulém roce GymBeam očekával růst z 2,5 miliardy na 3,5 miliardy, cíl ale výrazně překonal. Letos se soustředí na posílení logistiky.
Již delší dobu se původem slovenský GymBeam pyšní titulem největšího fitness e-shopu v regionu celé střední a východní Evropy, přičemž svoji pozici nadále upevňuje. Podle oznámených výsledků během loňského roku dokázal vyrůst o šedesát procent a jeho obrat překonal hranici čtyř miliard korun. Vděčí za to mimo jiné i nárůstu počtu zákazníků, kdy u něj nakoupilo 1,5 milionu nových uživatelů.
Původně přitom firma očekávala, že ve výsledcích za loňský překoná „jen“ hranici 3,5 miliardy korun, v roce 2022 utržila 2,5 miliardy. Tempem růstu ve vyšších desítkách procent se tak GymBeam, jehož tým koncem roku čítal přes pět set zaměstnanců, výrazně odlišuje od celého trhu.
České e-shopy loni totiž opět prodaly meziročně méně zboží, konkrétně jde o pokles o šest procent, a jejich celkový obrat se zastavil na 185 miliardách. Fitness e-shop naopak během loňského roku překonal několik dalších milníků, například během „nákupního svátku“ Black Friday prodal rekordní milion kusů produktů s meziročním růstem o 76 procent.
Zároveň musel řešit i netradiční výzvy, třeba když jeden z členů týmu čtvrt hodiny telefonoval přes nástroj Microsoft Teams s deep fake kopii zakladatele Dalibora Cicmana. Český a slovenský trh mají být pro GymBeam i nadále nejsilnější, díky čemuž patří i do žebříčku stovky největších e-shopů působících u nás.