Přes čtyři miliardy korun a 1,5 milionu nových zákazníků. Fitness e-shop GymBeam rapidně vyrostl

Původně v minulém roce GymBeam očekával růst z 2,5 miliardy na 3,5 miliardy, cíl ale výrazně překonal. Letos se soustředí na posílení logistiky.

Peter BrejčákPeter Brejčák

dalibor-cicman_gymbeam-2023_0187-edit-min

Foto: GymBeam

Zakladatel a ředitel GymBeamu Dalibor Cicman

0Zobrazit komentáře

Již delší dobu se původem slovenský GymBeam pyšní titulem největšího fitness e-shopu v regionu celé střední a východní Evropy, přičemž svoji pozici nadále upevňuje. Podle oznámených výsledků během loňského roku dokázal vyrůst o šedesát procent a jeho obrat překonal hranici čtyř miliard korun. Vděčí za to mimo jiné i nárůstu počtu zákazníků, kdy u něj nakoupilo 1,5 milionu nových uživatelů.

Původně přitom firma očekávala, že ve výsledcích za loňský překoná „jen“ hranici 3,5 miliardy korun, v roce 2022 utržila 2,5 miliardy. Tempem růstu ve vyšších desítkách procent se tak GymBeam, jehož tým koncem roku čítal přes pět set zaměstnanců, výrazně odlišuje od celého trhu.

České e-shopy loni totiž opět prodaly meziročně méně zboží, konkrétně jde o pokles o šest procent, a jejich celkový obrat se zastavil na 185 miliardách. Fitness e-shop naopak během loňského roku překonal několik dalších milníků, například během „nákupního svátku“ Black Friday prodal rekordní milion kusů produktů s meziročním růstem o 76 procent.

Zároveň musel řešit i netradiční výzvy, třeba když jeden z členů týmu čtvrt hodiny telefonoval přes nástroj Microsoft Teams s deep fake kopii zakladatele Dalibora Cicmana. Český a slovenský trh mají být pro GymBeam i nadále nejsilnější, díky čemuž patří i do žebříčku stovky největších e-shopů působících u nás.

GymBeam se ve svém sortimentu zaměřuje na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství, přičemž v portfoliu má přes 120 značek a tisíce produktů. Až 80 procent z nich tvoří vlastní značky. Navýšení tohoto procenta se nabízí, Cicman to ale nevnímá jako prioritu.

„Jsme schopni přirozeně zvyšovat podíl našich vlastních produktů. Zákazníci se k nám vrací a my můžeme nejen predikovat, jaké produkty si vyberou, ale hlavně upravovat produkty přímo podle jejich potřeb. Jako strategickou prioritou tak stále vnímáme spokojenost zákazníků, ta je pro nás vždy na prvním místě,“ říká Cicman, jehož dlouhodobým cílem je přivést GymBeam na burzu.

clanek-do-specialu

Přečtěte si takéLídry znáte, poznejte i ostatní. Žebříček 100 největších e-shopů v ČeskuLídry znáte, poznejte i ostatní. Žebříček 100 největších e-shopů v Česku

Firma aktuálně působí v patnácti evropských zemích, letos se plánuje soustředit především na upevňování pozice na již existujících trzích, důraz chce klást na ten nejnovější v Itálii a německy mluvící země. Největší změny ale letos chystá v oblasti logistiky.

V roce 2024 by měl GymBeam disponovat pěti logistickými centry i novým autostorem v Košicích. S touto investicí za bezmála 147 milionů korun si slibuje automatizaci až 80 procent objednávek. Plánuje také otevření skladu v Itálii, od kterého očekává zrychlení dodávek produktů v regionu.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym