První stovky CoroVentů mají zamířit do světa. S prodejem českých plicních ventilátorů pomohou Jihokorejci

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

corovent00

Foto: CoroVent

Český plicní ventilátor CoroVent

0Zobrazit komentáře

Pokud vše klapne, mají před sebou české plicní ventilátory, jež vnikly uprostřed největší koronavirové krize, slibný konec roku. Po získání důležité americké certifikace je nyní pomůže distribuovat do světa korejská finanční skupina KHIND, která za tímto účelem spojuje síly s MICo Medical. Právě tato třebíčská firma převzala po úspěšném vývoji výrobu tzv. CoroVentů.

Do MICo Medical nyní vstupuje jihokorejská skupina Korean Heavy Industry & Development (KHIND), která má pomoci s prodejem plicních ventilátorů na zahraničních trzích. Nový partner MICo Medical má již s distribucí ochranných pomůcek v zahraničí zkušenosti a v první fázi by měl zajistit odbyt pro až tisíc kusů.

Klíčové bylo pro navázání strategického partnerství, jehož finanční rozměr nechce ani jedna ze stran komentovat, získání certifikace americké FDA (Úřad pro kontrolu potravin a léčiv), díky čemuž se tuzemským plicním ventilátorům otevřela cesta do USA a potenciálně i na další trhy. Právě chybějící certifikace totiž distribuci zařízení brzdila.

„Ukázalo se, že i když je CoroVent po technické stránce prvotřídní výrobek, tak minimálně bez americké certifikace bude velmi problematické realizovat jeho prodeje do zahraničí. Z původních stovek až tisíců poptávek nebylo možné cokoliv dotáhnout do závazné objednávky, protože certifikace byla pro všechny potenciální klienty klíčová. Teď máme FDA EUA a věřím, že díky KHIND se prodeje konečně rozjedou,“ říká šéf MICo Medical Jiří Denner.

corovent-mico2-min

Foto: Jan Kubát

Plicní ventilátor CoroVent v továrně třebíčské firmy MICo

S korejskými partnery už ostatně jednal od května, ale až razítko od FDA umožnilo dohodu podepsat a KHIND vstupuje do MICo Medical jako poloviční partner, který se bude výhradně starat o distribuci a prodej. Díky tomu již třebíčský výrobce eviduje závazné objednávky na stovky kusů CoroVentů. První desítky se mají začít expedovat na podzim.

Pro KHIND se bude jednat po ochranných pomůckách a testech na COVID-19 o další zařízení, které bude v rámci boji proti koronaviru distribuovat do zahraničí. „Naším hlavním cílem budou prodeje plicních ventilátorů mimo území České republiky a vyhledávání příležitostí pro další distribuci. Jsem si jistý, že nynější zřízení zjednoduší distribuční možnosti CoroVentu a přispěje i k jeho dalšímu vývoji,“ říká Patrick Jin Sung, generální ředitel KHIND.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Dobrá zpráva to bude jistě i pro třebíčské MICo, které do výroby CoroVentů během krizových měsíců investovalo několik desítek milionů korun, ale kvůli chybějící certifikaci je prozatím nemohlo prodávat do zahraničí, kde má být jejich hlavní odbytiště. Zároveň již ale byly vyrobeny téměř dvě stovky kusů, na které se složili v rámci úspěšné kampaně na Doniu Češi, když jejich vývoj zahajovala skupina COVID19CZ ve spolupráci s ČVUT.

„Rád bych předešel všem spekulacím, které by se mohly v souvislosti s partnerstvím s KHIND objevit. Za peníze českých občanů, firem a dalších dárců, kteří vývoj CoroVentu podpořili, jsme vyrobili a naskladnili plicní ventilátory v množství, jak jsme deklarovali. Smyslem partnerství s KHIND je dostat tento český výrobek co nejrychleji do světa. Byla by velká škoda, kdyby všechno to úsilí zůstalo jen v podobě 182 kusů CoroVentů v České republice,“ vysvětluje Jiří Denner.

Další velká spolupráce české e-commerce. Po Alze umožní Shoptet svým 21 tisícům e-shopů prodej i na Mallu

Peter BrejčákPeter Brejčák

mall-cz-pobocka3-min

Foto: Mall.cz

Pobočka Mall.cz

0Zobrazit komentáře

Tuzemská e-commerce tržiště zažívají v poslední době boom. Otevřít své platformy pro obchodníky či výrobce třetích stran se už dříve rozhodli největší hráči jako Alza či Mall, z oborových e-shopů například nedávno Zoot či Pilulka. Menší prodejci díky tomu získávají možnost prodávat své zboží mnohem většímu okruhu zákazníků.

Nově bude moci tyto výhody čerpat 21 tisíc e-shopů běžících na platformě Shoptetu, který spojil síly právě s Mallem. Pomocí nového doplňku Mall Expando mohou obchodníci spravovat objednávky z Mallu přímo ve svém shoptetovém rozhraní a získají tak přístup k jeho milionům zákazníkům či e-commerce infrastruktuře včetně dopravy a sítě výdejních míst.

„Zhruba 21 tisícům e-shopů, které využívají naše řešení, přinášíme další způsob, jak zvýšit své prodeje. Doplněk je vhodný pro všechny uživatele Shoptetu, kteří chtějí kromě prodeje přes vlastní kanály oslovit také nové okruhy zákazníků, a to třeba i v zahraničí. Ti nyní s Mallem mohou snadno synchronizovat objednávky a do budoucna i třeba přidávat či editovat produkty,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

jakub_kovac_1

Foto: Mall Group

Jakub Kováč, ředitel programu Mall Partner

Zboží z tržiště už nyní na Mallu tvoří více než čtyři pětiny celé nabídky. E-shop si od nové spolupráce slibuje zejména zvýšení komfortu pro své prodejní partnery, už dnes totiž čtyřicet procent z jeho více než tisícovky partnerských obchodníků využívá právě řešení od Shoptetu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Spolupráce se Shoptetem nás velmi těší, protože velké části našich partnerů usnadní proces odbavování objednávek. Ti, kdo chtějí prodávat své zboží přes Mall, mohou své objednávky snadno spravovat přes naše administrační rozhraní, ale nový doplněk je pro ně možností, jak vše snadno řešit na jednom místě,“ popisuje Jakub Kováč, ředitel programu Mall Partner, s tím, že by rád pro své partnery dál integroval i další e-shopová rozhraní.

Obchodníci by se na Mallu měli brzy dočkat také dalších vylepšení, které jim v shoptetovém rozhraní umožní vytvářet produkty či mapovat kategorie zboží. Zatím je možné produkty na Mallu přidávat pouze přímo skrze administrační rozhraní Mall Partner, XML feedy či API.

mall-expando

Foto: Mall Group

Rozšíření Mall Expando

ocean-with-david-attenborough

Přečtěte si takéViděli jste nový dokument Davida Attenborougha? Dojme vásViděli jste nový dokument Davida Attenborougha? Má dojemné poselství, které umí předat málokdo

Oznámení o napojení platformy Shoptetu na Mall přichází pár měsíců poté, co stejnou spolupráci představila tuzemská e-commerce jednička Alza, kdy se mohou e-shopy běžící na Shoptetu napojovat do jejího systému pomocí doplňku Alza Expando.

V obou případech tak za vývojem doplňku pro napojování na e-commerce platformy stojí čtyřletý český startup Expando zaměřující se na pomoc e-shopům s expanzí na zahraniční trhy a tržiště, jako jsou ty od Mallu či Alzy, ale také například Amazonu. Letos firma cílí na obraty na úrovni 50 milionů korun a ze zahraničí přes české e-shopy plánuje přinést přes jednu miliardu korun.