Revolt chce do Prahy po elektrických autíčkách a motorkách přivést i koloběžky. Vybírá na ně 3 miliony korun
Nejprve to začalo malými žlutočernými autíčky, které sice díky elektromotoru nebylo prakticky slyšet, ale když jste je v ulicích Prahy spatřili, rozhodně jste se za nimi ohlédli. Český carsharing Revolt od té doby ušel kus cesty a srdce Pražanů dobývá i elektrickými motorkami a skútry, ke kterým by brzy mohl přibýt další populární dopravní prostředek.
Elektrické koloběžky sice zatím ještě Českou republiku neovládly tak zásadně jako jiné části světa, ale byť je u nás zatím jen jeden velký poskytovatel, americký startup Lime, o koloběžkách se hodně mluví. Jedni je milují, druzí nenávidí, a pořádně rady si s nimi neví ani zástupci Prahy.
Nic z toho však neodrazuje Pavla Kuchtu, spoluzakladatele a šéfa carsharingu Revolt, který už dnes zdaleka není jen carsharing. Budoucnost sdílené mobility vidí třicetiletý podnikatel v kombinaci všech možných dopravních prostředků a ve žlutočerných barvách tak chce brzy do ulic vypustit i elektrické koloběžky.
Právě proto aktuálně na investiční crowdfundingové platformě Fundlift vybírá Revolt tři miliony korun, za které plánuje pořídit nové koloběžky. „Chtěli bychom pokrýt všechny potřeby a možnosti dopravy, a tak po elektrických autech, motorkách a skútrech pokračujeme s koloběžkami,“ hlásí Pavel Kuchta s tím, že na Fundliftu investorům nabízí za 3 miliony korun 10% podíl ve firmě.
Autíček v barvách Revoltu dnes v Praze jezdí 20, elektroskútrů je padesát a doplňuje je 24 elektromotorek. Již na začátku příštího roku k nim má přibýt také 150 koloběžek, které již Revolt usilovně testuje, aby byl připraven. Do cílové částky na Fundliftu chybí vybrat zhruba půl milionu korun a Kuchta věří, že se to podaří.
„Domluvili jsme se s jednou přední čínskou firmou, která se dlouhodobě zabývá výrobou elektrických kol a koloběžek. Jejich produkt je vyvinut přímo pro potřeby sdílení – robustní, jednoduchá a vodotěsná konstrukce s velkými 10 palcovými koly a vyměnitelnou baterií,“ prozrazuje Kuchta.
Na první várku 150 koloběžek Revolt odhaduje, že bude potřebovat 1,5 milionu korun, druhá polovina vybrané částky padne na provozní náklady a IT vývoj. Na tomto počtu se však Kuchta se svými kolegy rozhodně nechce zastavit. „V příštím roce chceme výrazně posílit počet našich vozidel a způsob růstu bude opět revoluční, takže se mají uživatelé na co těšit. Počet? 660,“ říká Kuchta.
Celkem tak má v ulicích Prahy jezdit několik stovek koloběžek, několik stovek aut a také zhruba 170 motorek, což by byl ze současného stavu skutečně masivní nárůst. Zmíněné tři miliony korun tak zdaleka nebudou stačit, byť Kuchta věří, že se jeho firma zároveň začne otáčet do černých čísel.
Rok 2020 tak má být pro firmu zlomový po všech stránkách. „Celý projekt je investičně náročný na tým a vývoj a s dvaceti autíčky to zkrátka uživit nešlo. Vše je závislé na počtu vozidel v systému, jelikož tým už s výjimkou provozu růst nemusí. Rok 2020 bude zlomový s největším růstem v historii Revoltu. Věřím, že se dostaneme na špičku v tomto oboru z hlediska nabízených služeb,“ hlásí sebevědomě Kuchta.
Productboard shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch JobsU elektrických koloběžek, které se mají stát i vzhledem ke svému očekávanému počtu jedním z pilířů služby, se nebojí ani toho, že k nim zdaleka ne všichni v Praze nejsou úplně pozitivně nakloněni. Přístup Revoltu se prý bude i vzhledem k tomu, že jde o domácí firmu, lišit. „Jsme patrioti, takže nám záleží, jaký dopad má naše služba a naše zdejší počínání,“ říká Kuchta, který dokonce sepsal zásady o sdílení koloběžek.
S nimi nyní obchází jednotlivé městské části a další představitele, aby vyjednal takový model, který bude vyhovovat všem. Po přetrvávajících problémech s koloběžkami Lime, proti kterým z důvodu porušování některých dohod a předpisů brojí vybrané městské části a obyvatelé, se hlavní město Praha rozhodlo vypovědět memorandum o spolupráci, ale Kuchta je přesvědčen, že vše domluví.
„Nyní jednáme s magistrátem a městskými částmi, ale zatím není konkrétní představa ani zadání, takže prozatím volně, stejně jako konkurence. Jsme v úzkém kontaktu s městem a budeme dodržovat pravidla a ty také vymáhat při porušování, aby nenastala anarchie,“ říká šéf Revoltu.
Jelikož je 150 koloběžek relativně málo na obsloužení větší oblasti, tak pokud je Revolt do Prahy v příštím roce skutečně přiveze, plánuje začít operovat zejména v centru Prahy a rádius postupně rozšiřovat. Kuchta očekává, že se začátkem příštího roku podaří s městem rovněž domluvit nové podmínky pro všechny sdílené služby na trhu.
A podobně přistupuje také k problémům s výdrží a odolností, která mnoho poskytovatelů sdílených koloběžek po celém světě trápí a topí je v dluzích. Podle Kuchty mají koloběžky Revoltu vydržet více než konkurence, byť jejich skutečnou odolnost ukáže až reálný provoz, včetně pro koloběžky prokletých kočičích hlav.
„Z našich zkušeností víme, že stroje na sdílení musí něco vydržet a být co nejvíce bezobslužné. To všechno naše koloběžka splňuje. Velká bezdušová kola zajišťují komfortnější jízdu, která z vás nevytřepe duši, a jednoduchá konstrukce se skládá z pár kmenovým dílů, které se dají měnit, stejně jako baterie, což dává celému konceptu i ekonomický smysl,“ dodává Kuchta.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.