Rimac odhalil elektrický hypersport za 51 milionů. Exkluzivní Nevera zvládne přes 400 km/h a naučí vás jezdit na okruhu

Patrik SvatošPatrik Svatoš

rimac_-8

Foto: Rimac

Rimac Nevera při focení na silnici

0Zobrazit komentáře

Dravá chorvatská automobilka Rimac pod vedením ambiciózního Mateho Rimaca pokračuje ve velké jízdě. Jen pár měsíců poté, co do ní znovu investovalo desítky milionů eur Porsche a společnost oznámila velké plány s novým kampusem, odhaluje elektrický hypersport s přídomkem Nevera, který se stává nástupcem modelu Concept One.

Už první počin Rimacu se zapsal na seznam automobilových bestií tučným písmem a Nevera nebude výjimkou. Její elektromotory produkují 1 914 koní s točivým momentem 2 360 Nm a pro lepší představu, jak silný tento model je, se hodí srovnání se základním Porsche 911, které je naladěné na 385 koní. Pokud se podíváme do světa elektromobilů, u Porsche Taycan Turbo, které jsme měli tu čest projet, se zastavíme na 680 koních.

Všechny komponenty byly speciálně vyvinuty pro Neveru, přičemž samotný karbonový skelet váží lehce přes 200 kilogramů. Do útrob se vešla baterie o kapacitě 120 kWh, která v případě lehké nohy na pedálu má stačit na dojezd 550 kilometrů. Realita v případě necitlivého zacházení s akcelerátorem může znamenat nejen velký počet legislativních prohřešků, ale také o poznání nižší dojezd.

rimac_-1

Foto: Rimac

Nový Rimac Nevera

Novinka nabízí i dva otočné ovladače v interiéru pro případné omezení výkonu (a ušetření baterie) a nechybí ani dvě vnitřní kamery, které snímají řidiče a dění před autem. Pro odvážlivce Rimac do Nevery příští rok zahrne také driftovací mód založený na umělé inteligenci, dvanácti ultrazvukových senzorech a šesti kamerách, díky němuž získáte možnost trénovat jízdní dovednosti i na okruzích.

Nejnovější vůz z chorvatských dílen, jenž se může pyšnit zrychlením z nuly na sto za 1,97 sekundy (a maximální rychlostí 412 km/h), pak láká i na svůj moderní design, který propojuje eleganci s praktickými funkcemi. Zajímavě ho dotváří i nasávací otvory na přední kapotě určené pro chlazení baterie, jež umí měnit úhel sklonu. A jak už teď můžete tušit, rozhodně nepůjde o vůz pro každého.

Automobilka uvádí, že z výrobní linky sjede maximálně 150 kusů tohoto žihadla s cenou okolo 51 milionů korun. Šance střetnutí se s Neverou na silnici tak příliš vysoká nebude. Zajímavé také je, že sám Mate Rimac, který firmu v chorvatském Zábřehu vybudoval, si osobně každý vyrobený kus vyzkouší, než ho pošle k zákazníkům. Kdy ale vstoupí do prodeje, zatím není jisté.

Nevera každopádně ukazuje, že má Rimac ve světě automobilů stále velké plány. A nesvědčí o tom jen nový vůz. Zásadním aspektem pro slibnou budoucnost může být i v úvodu zmiňované vybudování moderního kampusu a taktéž připomínaná investice od Porsche, které v březnu svůj podíl v chorvatské automobilce navýšilo téměř na čtvrtinu.

rimac_-7

Foto: Rimac

Maximální rychlost Nevery má činit 412 km/h