Rituální večeře, během níž číšnici neřeknou ani slovo. Téměř vyprodaný Beef rozjímá nad budoucností jídla
Zátiší Catering Group přineslo do Holešovické tržnice vskutku netradiční event, který spojuje jídlo a divadlo a při němž se člověku tají dech.
Program začíná v šest hodin večer, což znamená, že venku je pořád ještě hodně světla. V hale číslo 17 v Holešovické tržnici ale s výstupem do patra padne tma. Okna jsou zakrytá velkým nánosem tylu v barvě od fialové po rudou (záleží, jak je zrovna nasvícený), který místy připomíná barvu masa. Takový je Beef, pop-up na pomezí večeře a divadla.
Je to prostor bývalých jatek a do budov, které většinou teprve čeká rekonstrukce, se dá umístit téměř cokoli. Toho využilo Zátiší Catering Group, které v jedné z hal Holešovické tržnice vymyslelo vskutku výjimečný event. Staví na dobrém jídle, sugestivním představení a poměrně přesvědčivém prožitku. Zároveň přemýšlí nad budoucností jídla.
To všechno dokresluje neuvěřitelná atmosféra, která má leckdy až děsivé podtóny. Spolu s tmou v místnosti padá na člověka také záblesk úzkosti, to když číšníci v maskách nemluví, pouze jim škvírami prosvítají oči. V případě, že potřebují upoutat pozornost, tak zacinkají lahvemi. Večerem spolu s nimi provází herec Kryštof Bartoš, který po celou dobu vzývá masíčko.
Přitom masový pokrm event s názvem Beef přináší jen jeden. Je to jakýsi zlatý hřeb večera, kdy na talíři po sérii bezmasých pokrmů dostanete prostě maso s masem. Argentinský striploin a tatarák od Maso Klouda s morkovou majonézou, omáčkou z foie gras a strouhaným hovězím srdcem. V nabídce je i vegetariánská varianta, kdo by si ji ale po všech těch bezmasých jídlech dával.
„Krmením v plnosti. Sycením k osvícení. Spojujeme uměleckou performance, vizuální show a stand-up v jednom nezapomenutelném menu. V chrámu hodování se jídlo stává náboženstvím a zážitek vírou,“ popisuje pop-up na svém webu Zátiší. Za performancí stojí režisér, scenárista a dramatik Adam Skala i programová manažerka Holešovické tržnice Veronika Svobodová, která v minulosti produkčně spolupracovala na řadě projektů imerzivního divadla.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNetradiční pop-up si hraje. S minulostí Holešovické tržnice, která kdysi byla Ústředními jatkami královského hlavního města Prahy, s budoucností jídla, která čím dál více velí volit rostlinné verze před těmi masovými, zejména kvůli budoucnosti planety. A hraje si také se svým jedenáctichodovým menu.
Okusit je tak možné louku schovanou v cukrové vatě s praskacím cukrem či list želé z červeného rybízu. Do pokrmů zařadilo Zátiší rovněž belugu s černým česnekem, pivní tempurou a jedlou květinou, máslovou svíci, kterou tvoří zauzené máslo a parmezán, podávanou jak jinak než s chlebem. Ve skořápce z ústřice najdete místo měkkýše lilek, uzenou brynzu, tamarind kaviár a yuzu.
Jídlo má na svědomí šéfkuchař Ladislav Vaníček s týmem z restaurace Mlýnec, která do skupiny Zátiší patří. Ta si navíc Holešovickou tržnici nezvolila náhodou, ještě letos tu otevře svůj koncept v bývalé jateční burze. Event pak skupina uspořádala ke 130. výročí založení tržnice.
Večerem po celou dobu provází právě Bartoš, jehož role jakéhosi kněze vygraduje tím, že se celý zabalí do trojobalu. Spolu s masovým pokrmem pak z jeviště zmizí.
Večerů je dohromady patnáct, z nichž naprostá většina už je vyprodaná. Volné termíny jsou už jen na pár květnových večerů. Dvouapůlhodinové představení vyjde na bezmála pět tisíc korun, stojí ale za to. Podobná podívaná, která je přímo napojená na chuťové buňky, je totiž v Česku něco dosud nevídaného.
























