Ryan Reynolds ze svého ginu udělal velký byznys. Teď s vlastní značkou přichází i Brad Pitt
Hollywoodský herec na svém novém alkoholu spolupracoval také s člověkem, se kterým nedávno uvedl organickou značku kosmetiky proti stárnutí.
Roli francouzského zahradníka ještě Brad Pitt neměl, teď ovšem s touto profesí začíná koketovat – ne ale tak, jak si mnozí mohou myslet. Slavný americký herec jako zahradníka pojmenoval svou novou značku ginu, se kterou nejen vyráží do vod alkoholového byznysu, ale také s ní potvrzuje, jak jsou značky prémiového pití v Hollywoodu populární. Zdaleka totiž není prvním, kdo s něčím takovým přišel.
Brad Pitt na nové značce, pojmenované The Gardener, spolupracoval s člověkem, se kterým už jeden podnik rozjel – ten kosmetický. Není tomu tak dávno, co devětapadesátiletý oscarový herec představil vlastní kosmetickou kolekci Le Domaine, pro jejíž výrobu využívá zbytky bobulí hroznového vína z Francie. Má údajně zpomalovat proces stárnutí – a navíc je prakticky vytvářena z přírodního odpadu, tudíž je i organická.
Právě v ní má důležitou pozici Matthieu Perrin z vinařské rodiny Perrinů, se kterou Pitt už několik let spolupracuje i na výrobě vína, což souvisí také s tím, že na jihu Francie spoluvlastní vinici, kterou koupil tehdy ještě se svou manželkou Angelinou Jolie. Oba dva – spolu s partnerem Tomem Nicholem, který se v alkoholovém byznysu pohybuje už desítky let – se tak vedle Le Domaine budou soustředit na nový gin.
Typově jde o takzvaný London Dry Gin. To znamená, že se do něj po destilaci nepřidává žádné aroma – všechny chutě musí být přidány destilací a je nezbytné, aby šlo o přírodní rostlinné materiály. Konkrétně Pittův nápoj, destilovaný ve Francii, má být tvořen z pšeničného základu s organickou směsí rostlin včetně jalovce, koriandru, lékořice a anděliky, spolu s citrusovými tóny růžového grapefruitu, citronu a pomeranče.
Výsledek pak přichází ve vyšší, průhledné a speciálně opracované lahvi s výrazným logem ve spodní části. „Stejně jako umělecké dílo je i The Gardener snahou o dokonalost, vysněná přáteli, kteří sdílejí oddanost umění a řemeslu. Vyjadřuje světlo a stín, moře a nebe, zemi a vzduch,“ stojí v popisu ginu, který se má do prodeje dostat ještě letos, zatím jen ve Velké Británii a Spojených státech. Oficiální představení má přijít v průběhu Filmového festivalu v Cannes, který startuje už v úterý.
Zda bude představení sledovat i Pittův kolega z branže Ryan Reynolds, je otázkou. A proč zrovna on? Byl to právě představitel filmového Deadpoola – a mimo jiné majitel malého anglického fotbalového klubu, který nedávno zažil nevídaný úspěch –, jehož gin vzbudil velkou pozornost u těch největších hráčů v alkoholovém byznysu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsZ pozice spolumajitele značky Aviation Gin (respektive Aviation American Gin) byl u toho, když ji před třemi lety kupoval britský alkoholový gigant Diageo, jenž má pod sebou i tak světoznámé brandy jako Johnnie Walker, Guinness, Smirnoff nebo Baileys. A cena? Údajně 610 milionů dolarů.
Nutno navíc podotknout, že Reynolds není jedinou celebritou, která díky svému vlivu zajistila, že je o danou lihovinu zájem. V roce 2017 spadla pod křídla Diagea i tequila Casamigos George Clooneyho – firma za ní zaplatila až jednu miliardu dolarů. Předloni zase například šampaňské Armand de Brignac, za kterým stojí rapper Jay-Z, koupil z poloviny koncern LVMH. A třeba do tequily Teremana od Dwayna „The Rock“ Johnsona pro změnu investoval tvůrce likéru Jägermeister. Co se ginů týče, svůj má i herečka Emma Watson.