S Revoltem už v Praze jezdí 10 tisíc lidí. Nově se do ulic vedle skútrů vrací i vylepšená elektrická autíčka

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

revolt-carsharing2

Foto: Revolt

Elektroauto Revolt se vejde všude

0Zobrazit komentáře

V pražských ulicích už dnes můžete potkat mnoho alternativních dopravních prostředků. Sdílená kola i elektrokola od Rekol nebo Freebiku, elektrické koloběžky Lime nebo hybridní vozy od Anytime. Mezi nejzajímavější, respektive ty, které nejvíce upoutají vaše oko, jednoznačně patří Revolt. Český carsharing láká jak na malá vozítka o čtyřech kolech, tak skútry, a hlásí pokoření hranice 10 tisíc uživatelů.

Už je to více než rok, kdy Revolt začal v hlavním městě fungovat. Tehdy přicházel jen jako carsharing a zaujal malými žlutými elektrovozítky, které si nechal na míru vyrobit v Číně. Na první pohled připomínají třeba golfový vozík a jízda v nich není jen o přesunutí z bodu A do bodu B, ale také o zábavě.

Pražané na to evidentně slyší, protože uživatelů Revolt za první rok nabral 10 tisíc. A pokud někoho nepřilákala auta, přišel Revolt s dalším dopravním prostředkem. Loni poprvé představil elektrické motorky, před létem do provozu zařadil další a zároveň do ulic poslal i nové elektroskútry. Celkem bylo v Praze přes 70 motorek a skútrů, které dočasně zaskakovaly i za auta.

revolt-elektromotorka

Foto: Revolt

Elektrická motorka Revolt

Po roce se totiž musela miniautíčka poroučet do servisu a přestože se nakonec údržba proti původním plánům protáhla, Revolt nakonec situaci využil k dalšímu vylepšování. „V elektromobilitě jsme pořád pionýři. Stále se učíme, jak na to, a například lithiové baterie šly po zimě výrazně dolů. Servisní opatření proto musela být zásadnějšího rázu,“ vysvětluje šéf Revoltu Pavel Kuchta.

Když už ale byla auta na dílně, vedle výměny některých dílů a baterií došlo i k vylepšení v podobě odemykání auta přímo v aplikaci, bezklíčkového startování a také nasazení dojezdové baterie, která usnadní práci zejména nabíjecím technikům. Do Prahy se nyní začínají auta pomalu vracet a opět jich postupně vyjede celkem dvacet.

bmw-vantablack

Přečtěte si takéNejčernější auto na světě. BMW X6 dostalo unikátní nátěr, který pohlcuje téměř 100 % světlaNejčernější auto na světě. BMW X6 dostalo unikátní nátěr, který pohlcuje téměř 100 % světla

Během léta v Revoltu pracovali i na vylepšování své aplikace. Po vzoru konkurenčního Anytime je nyní možné si auto před započetím jízdy zdarma rezervovat, aby vám s ním, než k autu dojdete, někdo neujel před nosem. Rezervace je možná na 10 minut a nově lze také jízdu pozastavit. To znamená, že když si něco potřebujete vyřídit a nechcete auto nechávat k dispozici ostatním, můžete nyní platit sníženou sazbu 0,90 Kč/min.

Pravidelní řidiči ještě levněji

Zároveň je nově nastavený strop, a tak během dne za jízdu na motorce nezaplatíte víc než 550 korun a u auta 720 korun. Minutová sazba, což je jediná možnost, jak si vozidla Revoltu půjčit, zůstává na 5 korunách u motorek a 6 korunách u autíček.

Pravidelní řidiči se však nově dostanou na ještě atraktivnější cenu. Revolt totiž spouští nový věrnostní program, v rámci něhož dostanou uživatelé při každé jízdy automaticky 10 procent ze zaplacené částky na další jízdu. Kredit bude mít platnost 45 dní.

revolt-carsharing

Foto: Revolt

Šéf Revoltu Pavel Kuchta ve sdíleném elektrickém autě

Změnu pak Revolt zavádí také v tom, kdo může jeho stroje využívat. Až dosud bylo možné na žluté motorky nebo do žlutých autíček nasednout, pokud jste byli řidiči starší 21 let. Nově je možné se do služby zaregistrovat už od 18 let, nicméně nutností je, mít řidičské oprávnění platné minimálně jeden rok.