Podívejte se vzhůru. Satira o konci světa K zemi hleď! je hit a má za sebou nejlepší týden v historii Netflixu
Že bude černá komedie K zemi hleď! velkým hitem, bylo jasné už při zveřejnění prvních informací a záběrů z filmu. Zprávy o snímku, kde se Leonardo DiCaprio a Jennifer Lawrence pokouší odvrátit apokalypsu, okamžitě zaujaly. Později se navíc přidalo další hvězdné obsazení, trailery slibující nabroušenou satiru dnešní doby a Vánoce na Netflixu se nesly ve jménu konce světa. To teď potvrzují i čísla sledovanosti, podle nichž má K Zemi hleď! za sebou nejsilnější týden v historii streamovací služby.
Komedie režiséra a scenáristy Adama McKaye představuje dva neznámé astronomy, kteří v zásadě náhodou objeví velkou kometu mířící přímo k Zemi. Co nejdříve se pokusí upozornit NASA a vládu Spojených států na blížící se hrozbu, když ale nezodpovědná prezidentka jejich varování ignoruje, vydají se na mediální tour ve snaze zburcovat veřejnost. V době médií zajímajících se jen o čísla sledovanosti a čtenosti a sociálních sítí, které se honí za alternativními fakty, se ale i to ukáže jako téměř nadlidský úkol.
K zemi hleď! mnoho diváků zaujalo svým námětem, stejně tak ale hvězdným obsazením, kde se vedle DiCapria a Lawrence objevují také Meryl Streep, Jonah Hill, Cate Blanchett, Timothée Chalamet, Ariana Grande a další. Takový výčet by diváky přitáhnul nejspíš k jakémukoliv filmu. S výjimkou velice extrémních projektů.
McKayova satira je extrémní snad jen v cynickém pohledu na společnost, funguje ale také jako bizarní zábava. Už za první týden jejím sledováním diváci po celém světě strávili 111 milionů hodin – to není rekordní, ale stále velice dobrý výsledek, který postačil k tomu, aby se z něj stal nejsledovanější film týdne. K Zemi hleď! navíc vyšel až v pátek 24.12., takže byl v tomto týdnu divákům „k dispozici“ jen tři dny. Od minulého týdne je už ve stálé nabídce Netflixu a navíc zafungovalo i to, že lidé o filmu mezi sebou začali mluvit a velmi viditelný byl i na internetu. K zemi hleď! díky tomu podle oficiálních čísel Netflixu nasbíralo přes 152 milionů hodin sledování.
To se znatelným náskokem představuje nejvyšší týdenní sledovanost od doby, co ji streamovací služba začala zveřejňovat. Apokalyptická komedie tak překonala i týdenní sledovanost dobrodružného hitu Red Notice s Dwaynem Johnsonem, Gal Gadot a Ryanem Reynoldsem. Tento film má za sebou prozatím největší první měsíc na Netflixu.