Seznam.cz vyrostl v tržbách na 5 miliard korun a navýšil zisk. Rekordní rok táhla domovská stránka
Seznam.cz má za sebou další rekordní rok. V pandemickém roce 2020 se mu podařilo narůst o 5,5 procenta a v celkových tržbách tak vykázat 4,946 miliardy korun. O téměř 180 milionů korun mu meziročně povyskočil také ukazatel EBIT, tedy zisk před úroky a zdaněním, a to na 1,6 miliardy korun, čímž se dorovnal výsledek před dvěma lety. Česká internetová jednička rostla ve většině svých klíčových divizích a ještě významněji se chce opřít do e-commerce.
Středobodem Seznamu je dlouhodobě jeho domovská stránka Seznam.cz, na které uživatelé najdou vše od vyhledávače přes zpravodajství všeho druhu, včetně toho koronavirového, až po zábavu. Právě domovská stránka zaznamenala v době pandemie silný růst a v Seznamu ho dokázali náležitě zpeněžit.
„Stejně jako spousta firem i Seznam se loni v březnu obával toho, co přijde. Pandemický rok ale přinesl velký zájem uživatelů o aktuální a důvěryhodné informace, které nacházeli právě na naší domovské stránce. To se promítlo do její návštěvnosti a zvýšené konzumace nejen našeho vlastního zpravodajského obsahu, ale i článků našich partnerů ve feedu,“ říká Pavel Zima, co-CEO Seznamu.
„Díky nasazení obchodního týmu jsme dokázali reagovat na změny ve výši a složení inzertních investic našich klientů, což nám umožnilo splnit ambiciózně nastavený finanční plán,“ doplňuje Zima k rekordním tržbám za rok 2020. Obecně Seznam těžil toho, že se lidé více přesunuli do internetového světa, kde patří právě společnost Iva Lukačoviče k nejvýznamnějším hráčům.
Na růstu tržeb k pěti miliardám korun se tak podílela například srovnávací služba Zboží.cz, která dle Seznamu vyrostla na tři miliony reálných uživatelů a navíc rekordně rostla ve výnosech, a to meziročně o 35 procent, tedy dokonce rychleji než celý e-commerce trh. Ten dle Asociace pro elektronickou komerci loni povyskočil k 200 miliardám korun, když rostl o 25 procent.
V Seznamu proto vyčlení celou oblast e-commerce do samostatné produktové divize. „Aktuálně hledáme jejího ředitele a máme velké ambice. V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům,“ prozrazuje Pavel Zima, jenž má ve vedení Seznamu po svém boku místopředsedy představenstva v podobě Tomáše Kapalína a Ondřeje Procházky.