Seznam spouští fotbalovou fantasy ligu. Potěší i hokejové fanoušky, nabídne sestřihy z extraligy

Po sedmi letech skončily v červnu fantasy ligy od Sazky. S novou sezónou na ně chce navázat Seznam, začíná fotbalovou soutěží.

Michal MančařMichal Mančař

fantasy-fotbal-midjourney

Foto: Midjourney

Jakou vyberete sestavu ve fantasy lize od Seznamu?

0Zobrazit komentáře

S omezeným rozpočtem vytipujete ty nejzajímavější fotbalisty, složíte z nich tu nejsilnější sestavu – a pak věříte, že jejich výkony na hřišti vám přinesou body. Náplň takzvaného fantasy fotbalu v lecčems připomíná práci skutečných sportovních koučů a manažerů. Jen soupeříte na poli virtuálním a hráče nevybíráte ze skutečného kádru, ale ze soupisek všech ligových klubů. Oblíbenou online zábavu nyní nově spouští i česká internetová jednička Seznam.cz.

Fantasy liga od Seznamu právě odstartovala. Ani ne dva týdny před začátkem nejvyšší české fotbalové ligy, kterou bude sledovat. Ze Slavie, Sparty, Plzně a dalších týmů si vyberete ty hráče, u kterých očekáváte nejlepší výkony, a budete doufat, že vaši důvěru na opravdických trávnících splatí. Od toho, jak se jim bude dařit, se totiž bude ve fantasy lize dařit i vám. Jednoduchý princip už před mnoha lety okouzlil fanoušky těch nejslavnějších a největších soutěží světa, hrát fantasy fotbal můžete dokonce i v rámci Ligy mistrů UEFA.

„Jsme si vědomi toho, že fotbal je mezi Čechy velmi oblíbeným sportem a že naši uživatelé vítají podrobné informace o zápasech, hráčích a strategiích. Proto jsme také uzavřeli mediální partnerství se Slavií a nyní uvádíme i Fantasy ligu,“ říká pro CzechCrunch Libor Zajíček, projektový manažer Seznamu. Fantasy liga je pro sportovní nadšence zdarma, stačí mít účet na Seznamu. Nejlepší účastníci mohou vyhrát třeba televizi, PlayStation nebo zájezd se Slavií.

Od příští sezóny budeme přinášet sestřihy z hokejové extraligy.

Po vzoru jiných fantasy lig budete moci změřit síly na republikové úrovni i v soukromých soutěžích s přáteli. Na začátku sezony dostanete určený rozpočet – abyste prostě nenakoupili jen ty nejlepší kanonýry –, se kterým budete během ligového ročníku hospodařit. Jestli pořídíte jednu superstar a doplníte ji levnějším komparzem, nebo se pokusíte najít vyrovnaný poměr ceny a výkonu, to už je na vašich fotbalově-manažerských schopnostech.

Od projektu si Seznam slibuje navýšení návštěvnosti, zisk nových uživatelů i zvýšení loajality těch stávajících. Novinka navíc zapadá do stále větší aktivity společnosti na sportovním poli. Jen před pár týdny firma uzavřela zmiňovanou spolupráci se Slavií, u vršovického celku to navíc nemusí skončit. „Do budoucna se rozhodně nebráníme ani dalším smysluplným spolupracím v této oblasti,“ dodává Zajíček.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Další příklad většího sportovního zaměření přidává obchodní ředitel české internetové jedničky Tomáš Búřil: „Od příští sezóny budeme přinášet sestřih z českého hokeje a měli bychom zájem naše aktivity rozšířit i do dalších sportů.“ Vybrané extraligové záběry budou k vidění už v průběhu zápasů, další po jejich skončení. O expanzi do dalších sportů Seznam uvažuje také v případě fantasy hry, záležet bude na zájmu fanoušků.

Kromě samotné domovské stránky nabízí Seznam.cz sportovní obsah také na portálu Sport.cz. „Prostřednictvím sekcí se sportovní tematikou se nám daří oslovovat velmi aktivní mladší část mužské populace, která je pro nás z inzertního hlediska rozhodně zajímavá. Samozřejmě je pro nás důležité, aby u nás uživatelé trávili co nejvíce času,“ zmiňuje. Až takové ambice, že by se Seznam zapojil do stamilionového tendru na televizní práva na fotbalovou ligu, nicméně podle Búřila firma nemá: „To by pro nás nemělo ekonomický smysl.“

Populární fantasy ligu v Česku provozovala Sazka, ta však svůj projekt obsahující kromě fotbalu i další sporty letos v červnu ukončila. Za sedm let přilákala 125 tisíc zájemců. „Fantasy liga má své příznivce, kteří se jí budou jistě rádi bavit i naším prostřednictvím. Sazka bezpochyby pomohla tento formát na českém trhu budovat a my na ni rádi navážeme. Vzhledem k našemu masivnímu zásahu na českou populaci nepochybuji, že oslovíme všechny fanoušky, kteří tento typ her vyhledávají,“ říká Zajíček.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Logan Paul a KSI nově hrají s Barcelonou. Začal ji sponzorovat jejich miliardový nápoj Prime

Po anglickém Arsenalu, organizaci UFC a baseballových Los Angeles Dodgers se jeden z nejrychleji rostoucích nápojů světa dostal ke španělským mistrům.

Filip HouskaFilip Houska

prime_1

Foto: FC Barcelona

KSI a Logan Paul

0Zobrazit komentáře

Logan Paul je možná kontroverzním influencerem, okolo kterého se stále vznáší aura kryptopodvodníka, nikdo mu ale nemůže upřít to, jak schopný je v marketingu – a jakým způsobem spolu s KSI, další výraznou internetovou celebritou, dostal na vrchol hydratační nápoj Prime, jehož jsou oba tváří. Za rok a půl se s ním dokázali prodrat mezi známá jména světového sportu a teď navazují spolupráci s fotbalovou Barcelonou.

Představení nové spolupráce oba influenceři sehráli chytře. Logan Paul svého byznysového parťáka KSI přivedl do útrob stadionu Barcelony, aby mu ukázal, že pro Prime sehnal nového partnera. KSI zpočátku moc nechápal, proč musí podporovat právě slavné Blaugranas, když už od loňského července sponzorují anglický Arsenal, kterému fandí. „My ale potřebujeme vítěze, šampiony,“ reagoval Paul.

Poměrně zřejmě tím upozornil na fakt, že Arsenalu se po stránce velkých vítězství příliš nedaří. Na to mu KSI odvětil, co zrovna on „může vědět o vítězství“, čímž zase reagoval na jejich poslední, na youtubové scéně ostře sledovaný zápas v boxu, který Paul prohrál. To bylo v době, kdy se oba ještě neměli rádi a byli rivalové. Odhalení nového partnera pro svůj hydratační nápoj sehráli tak, aby bylo virální. A to se podařilo.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Partnerství s FC Barcelonou je dalším dílkem do skládačky spoluprací, které rychle rostoucí značka Prime uzavřela. Hned po zmíněném Arsenalu, největší organizaci pořádající souboje ve smíšeném bojovém umění UFC, baseballovém týmu Los Angeles Dodgers a dvojici zápasníků v MMA Israelu Adesanyovi a Alexanderu Volkanovském. U všech jmen se pak profiluje jako hlavní dodavatel hydratačních nápojů.

„Jsme hrdí na to, že můžeme podepsat sponzorskou smlouvu s Prime, která má velkou mezinárodní projekci. Pro klub je to zároveň strategická dohoda, která pomůže navázat kontakt s mladším publikem po celém světě,“ uvádí Juli Guiu, viceprezident marketingu v Barceloně, se kterým bylo dohodnuto, že produkty Primu budou viditelné na lavičkách během zápasů i tréninků včetně útrob stadionu Palau Blaugrana (nikoliv Spotify Camp Nou).

logan-paul-ksi

Přečtěte si takéNejprve nenávist, teď velký byznys. Logan Paul a KSI zaujali i UFCNesnášeli se, teď mají nápoj, který se prodává v miliardách. Logan Paul a KSI jdou i proti Red Bullu

Že může jít o zajímavé marketingové spojení, je zřejmé už na první pohled. Ačkoliv už Barça nedominuje tak jako v dobách, kdy za ni hrál ještě Lionel Messi, a stále řeší své finanční problémy, stále je považována za klub s obrovskou tradicí a miliony fanoušků. Prime jí tak pomůže oslovit ještě širší cílovou skupinu zejména mladých lidí, kteří na internetu naopak sledují hlavně oba influencery.

Pro Prime jde naopak o důležité rozšíření na poli fotbalu, který se stává čím dál oblíbenějším také v zámoří. Ostatně i díky zmíněnému Messimu, který podepsal smlouvu s americkým Interem Miami. Ruku v ruce s novou spoluprací půjdou i tržby hydratačního nápoje, které jen za loňský, debutový rok dosáhly na hranici 250 milionů dolarů (5,4 miliardy korun), přičemž za letošní leden Prime dosáhl na obrat 45 milionů dolarů, tedy necelou miliardu korun.

https://www.youtube.com/watch?v=Yn937ZYA2pA

Nápoje, distribuované pod hlavičkou skupiny Congo Brands, jsou nicméně stále dostupné hlavně v USA a ve Velké Británii, byť už si pomalu razí cestu i na pulty prodejen v kontinentální Evropě. Nedávno značka oficiálně vstoupila do Německa, Dánska, Norska a Španělska, tudíž lze očekávat, že ceny za jednu půllitrovou lahev nebudou v přeprodejích tak vysoké jako doteď – například v Česku lze narazit i na cenu okolo 300 korun. Běžně ale stojí zhruba dva dolary.

Prime má tak našlápnuto k opravdu velkým úspěchům, co se nápojů pro sportovce a aktivní lidi týče. Logan Paul a KSI mají dokonce tak vysoké ambice, že chtějí jednoho dne v prodejích předběhnout i takového obra, jakým je Red Bull. Rojí se ovšem názory, že minimálně pro Logana Paula je Prime jen krycím artiklem pro jeho kauzy, zejména pak tu z kryptoměnového světa, které souvisí s projektem CryptoZoo. O tom lépe mluví investigativní youtuber Coffeezilla.