Sklizeno loni utržilo okolo 630 milionů Kč, nyní míří na miliardové tržby a rozjíždí nové investice
Český prodejce kvalitních potravin a biopotravin Sklizeno, který svůj sortiment zásobuje zejména produkty od lokálních dodavatelů, prožil poměrně úspěšný rok 2017. Vedle toho, že celkové tržby z kamenných prodejen, e-shopu a velkoobchodních aktivit atakovaly hranici 630 milionů korun, otevřelo Sklizeno i sedm nových prodejen. A právě tento růst dal brněnské firmě motivaci k velkým plánům i na rok letošní.
Cílem pro rok 2018 je podle Petra Borkovce, ředitele Sklizena, dosažení tržeb ve výši jedné miliardy korun, k čemuž by mělo dopomoct hned několik iniciativ. Tou hlavní je zejména rozvoj stávajících 54 prodejen o lepší nabídku potravin a produktových řad vlastní výroby, „to-go“ jídel a obecně kvalitních tuzemských polotovarů.
Další důležitým krokem má být pro Sklizeno rozšíření na slovenský trh, kde by se mělo otevřít hned několik poboček, a vytvoření 500m² prodejny „nové generace“.
„V letošním roce po sobě chceme takříkajíc uklidit. Ve 2017 jsme rostli obratově především díky rozšiřování počtu prodejen a resystemingu a rebrangingu mnoha původních prodejen, letos se budeme orientovat na zvětšování nabídky, efektivity a obratu těch stávajících,” říká k chystaným plánům Borkovec.
Právě rebranding a modernizace prodejní sítě z ledna minulého roku byly zásadními aspekty pro růst Sklizena. Tehdy se po designové stránce změnily všechny prodejny, což v podstatě nazavazovalo na rebranding na Sklizeno Foods, kam spadají řetězce My Food, Náš Grunt a původní Sklizeno.
Důraz na investice do dodavatelů
Svůj růst chce Sklizeno letos podpořit i pomocí investičního centra, které s investiční větví e-shopu Rohlik.cz Tomáše Čupra pod označením Rohlik.cz investment nedávno otevřely. To má sloužit zejména pro producenty farmářských a nijak nemodifikovaných potravin, kteří si zde mohou zažádat o investici a případně také o know how, výrobní prostory, logistiku či marketing.
„Plánujeme do rozvoje zajímavých výrobců tento rok investovat 200 milionů Kč s cílem zajistit si spolehlivé, kvalitní a profesionální dodavatele pro celou síť. Pokud totiž trh kvalitních potravin nebude podobně profesionální a efektivní jako ten běžný, nikdy nebude dost velký, abychom se dostali na ceny dostupné mnohem více zákazníkům,” říká Borkovec.