Škoda stlačila cenu elektrického Enyaqu pod milion. V Česku se ale nabízet nebude
Enyaq za zhruba 900 tisíc zní lákavě, přesto si musíme nechat zajít chuť. U nás by o něj podle Škodovky zájem nebyl, v Německu či Belgii ano.
Pokud májí elektromobily naplnit své předurčení coby plnohodnotné náhrady konvenčních vozidel, je zapotřebí vybudovat nejen dostatečnou infrastrukturu, ale také tyto vozy nabídnout zákazníkům za ceny, díky kterým budou konkurenceschopné. Ví to i Škoda, která uvádí na trh novou verzi svého elektrického SUV Enyaq. Jeho cenu stlačila pod milion korun, ovšem zákazníci z Čech si mohou nechat zajít chuť.
S modelem Enyaq dali v Mladé Boleslavi jasně najevo, že je nutno s okřídleným šípem počítat i v budoucnosti, která bude s velkou pravděpodobností hlavně o elektromobilitě. Ta ovšem prozatím není příliš levná. Vývoj elektromobilů je drahý, a proto se ceny vozů stále pohybují nad průměrnou cenovou hladinou konvenčních modelů. Enyaq je tak u nás aktuálně k dostání za částku přesahující 1,2 milionu korun.
Nyní však Škodovka přichází s novou základní verzí tohoto modelu, která bude nabízena za částku nižší než 40 tisíc eur. Přepočítávání na české koruny, tedy na částku okolo 900 tisíc, je v tomto případě ovšem zbytečnou ztrátou času. Škoda v současné chvíli nepočítá s tím, že by na český trh tuto verzi Enyaqu začala dodávat.
„O zavedení varianty Enyaq iV s nejmenší kapacitou baterie na český trh se v tuto chvíli neuvažuje. Elektromobilita se v Česku teprve postupně etabluje, ve společnosti stále koluje řada mýtů, které se Škoda Auto v komunikaci snaží vyvrátit. Prodeje elektromobilů na českém trhu stále táhnou především firmy, na retail doposud v letošním roce připadá méně než patnáct procent všech prodaných elektromobilů,“ vysvětlil pro CzechCrunch Pavel Jína, tiskový mluvčí Škoda Auto.