Škoda stlačila cenu elektrického Enyaqu pod milion. V Česku se ale nabízet nebude

Enyaq za zhruba 900 tisíc zní lákavě, přesto si musíme nechat zajít chuť. U nás by o něj podle Škodovky zájem nebyl, v Německu či Belgii ano.

enyaq-iv50

Foto: Škoda Auto

Podoba základní verze Škody Enyaq

0Zobrazit komentáře

Pokud májí elektromobily naplnit své předurčení coby plnohodnotné náhrady konvenčních vozidel, je zapotřebí vybudovat nejen dostatečnou infrastrukturu, ale také tyto vozy nabídnout zákazníkům za ceny, díky kterým budou konkurenceschopné. Ví to i Škoda, která uvádí na trh novou verzi svého elektrického SUV Enyaq. Jeho cenu stlačila pod milion korun, ovšem zákazníci z Čech si mohou nechat zajít chuť.

modelem Enyaq dali v Mladé Boleslavi jasně najevo, že je nutno s okřídleným šípem počítat i v budoucnosti, která bude s velkou pravděpodobností hlavně o elektromobilitě. Ta ovšem prozatím není příliš levná. Vývoj elektromobilů je drahý, a proto se ceny vozů stále pohybují nad průměrnou cenovou hladinou konvenčních modelů. Enyaq je tak u nás aktuálně k dostání za částku přesahující 1,2 milionu korun.

Nyní však Škodovka přichází s novou základní verzí tohoto modelu, která bude nabízena za částku nižší než 40 tisíc eur. Přepočítávání na české koruny, tedy na částku okolo 900 tisíc, je v tomto případě ovšem zbytečnou ztrátou času. Škoda v současné chvíli nepočítá s tím, že by na český trh tuto verzi Enyaqu začala dodávat.

„O zavedení varianty Enyaq iV s nejmenší kapacitou baterie na český trh se v tuto chvíli neuvažuje. Elektromobilita se v Česku teprve postupně etabluje, ve společnosti stále koluje řada mýtů, které se Škoda Auto v komunikaci snaží vyvrátit. Prodeje elektromobilů na českém trhu stále táhnou především firmy, na retail doposud v letošním roce připadá méně než patnáct procent všech prodaných elektromobilů,“ vysvětlil pro CzechCrunch Pavel Jína, tiskový mluvčí Škoda Auto.

Enyaq s označením iV 50 nabízí výkon 109 kW a dojezd 365 kilometrů na jedno nabití v režimu WLTP. Baterii o kapacitě 55 kWh je možné nabít z 10 na 80 procent za 36 minut při využití maximálního nabíjecího výkonu 110 KW. Co se výbavy týče, základní verze je dodávána na 19“ kolech z lehkých slitin, nechybí parkovací senzory ani zadní parkovací kamera, jejíž obraz přenáší 13palcový dotykový displej. Samotný interiér je dodáván v edici Loft, tedy v několikabarevném látkovém čalounění sedadel i palubní desky.

Zdálo by se, že by pro české spotřebitele mohl být takový Enyaq atraktivním zbožím, jak ovšem vysvětluje Jína, tuzemské zákazníky lákají dražší varianty. „Mezi zákazníky je patrný zájem o vybavenější vozy s největší baterií, zatímco varianta iV 60 s využitelnou kapacitou baterie 58 kWh představuje jen minimální množství objednávek v řádu nižších jednotek procent,“ říká mluvčí.

Z toho důvodu zamíří nová základní verze Enyaqu k zákazníkům v Německu, Nizozemsku či Belgii. Hledat na českém trhu nové elektrické SUV pod milion korun, které by se se svými parametry blížilo základní verzi Enyaqu, je tak nadále až nemožný úkol. Příchod podobných modelů je prozatím spíše jen příslibem od značek jako Ford, Volkswagen či od některých čínských výrobců. Případně může být alternativou nelpět na SUV a využít masivního zlevňování, ke kterému v posledních měsících přistoupila Tesla.