Slováci učí i Čechy nahrazovat plasty voskovými ubrousky. Po šesti letech firmu prodávají

Ekologické obaly Peelo oslovily přes 40 tisíc domácností, pod křídly nového majitele chtějí pokračovat a plánují představit nové produkty.

Peter BrejčákPeter Brejčák

peelo_1

Foto: Peelo

Martina Ivanová a Tomáš Bukoven, zakladatelé projektu Peelo

0Zobrazit komentáře

Podnikatelská dvojice Martina Ivanová a Tomáš Bukoven používala voskové obaly místo plastových folií a mikrotenových sáčků, když rok cestovala a pracovala na Novém Zélandu. Po návratu na Slovensko zjistila, že se tu takové produkty neprodávají, a rozběhla tak značku Peelo, která se během šesti let na trhu dostala do více než čtyřiceti tisíc domácností a pomohla nahradit čtvrt milionu jednorázových obalů ekologickou alternativou. Teď firma otevírá novou kapitolu.

Peelo, které před lety podpořili i investoři, totiž mění majitele a dvojici střídá podnikatel Lukáš Behro. „Peelo vzniklo z touhy přinést udržitelnější alternativu do běžného života a díky našim zákazníkům se tento sen stal skutečností. I když dnes předáváme jeho vedení dál, víme, že značku čeká světlá budoucnost,“ komentuje Ivanová s tím, že pod křídly nového majitele budou nadále přibývat nové produkty a vychytávky.

Podle Peela voskové ubrousky oproti plastovým obalům udrží potraviny déle čerstvé. „Všechny potraviny se postupem času kazí, jde o přirozený proces. Peelo ale tento proces schnutí nebo plesnivění dokáže zpomalit. Prodlužujeme tak životnost potravin,“ vysvětlila již před časem Ivanová pro CzechCrunch.