Slovenský výrobce elektrických dodávek Voltia utržil téměř 80 milionů. Letos chce prodat dvojnásobek aut
Elektrické dodávky nemají ve své nabídce pouze zaběhnuté společnosti typu Volkswagen, Peugeot nebo Mercedes. O slovo se hlásí například i britský Arrival, jenž chce e-dodávku začít vyrábět už příští rok. Nemusíme však chodit daleko, abychom narazili na firmu, jejíž modely můžeme už nyní potkávat v Londýně, Paříži, Dortmundu nebo Ostravě.
Jedná se o slovenskou Voltii, která sídlí v Bratislavě a věnuje se přestavbám elektrických dodávek. Ta loni podepsala partnerství s automobilkou Nissan, jehož výsledkem byl model e-NV200 XL Voltia, který v minulosti obdržel hned několik ocenění. Nyní jsme se dočkali nové úpravy, která přináší řadu novinek.
Největší změnou je nárůst „zavazadlového“ prostoru na deset metrů krychlových. Novinka je o 28 centimetrů vyšší a v útrobách se zvýšila i světlá výška, která se zastavila na 2,2 metru. Výkon činí 80 kW a 254 Nm točivého momentu. Baterie má kapacitu 40 kW a může se nabíjet přes palubní nabíječku o výkonu 6,6 kW.
Na dálnici se rozjedete maximálně na 123 km/h a na zrychlení z klidu na sto budete potřebovat 14 sekund v případě, že nevyužijete maximální zatížení 580 kilogramů. Modernizovaná verze se začne vyrábět nejdříve na Slovensku a později i u vybraných partnerů ve Francii a Velké Británii.
„Vylepšená verze stávajícího modelu je reakcí na potřeby klientů, kterým během pandemie rychle rostou objemy přepravovaného zboží. Takže nákladní prostor zvětšený o dva krychlové metry jistě ocení. Svým způsobem pomáháme v boji proti COVID-19,“ říká Juraj Ulehla, spoluzakladatel a CEO Voltie.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs