Špička e-mailového marketingu mění majitele. Mailchimp za 12 miliard dolarů kupuje americký softwarový obr

Dan Kurzius a Ben Chestnut, zakladatelé služby Mailchimp

Foto: Mailchimp

Americká marketingová společnost Mailchimp je známá především pro svou e-mailingovou službu, která se hojně využívá k tvorbě firemních newsletterů. A protože patří mezi nejlepší nástroje svého druhu na trhu, což potvrzuje i základna více než třinácti milionů aktivních uživatelů, zaujala softwarovou firmu Intuit, která nyní Mailchimp kupuje ve svém dosud největším obchodě.

Intuit za koupi Mailchimpu vynaloží dvanáct miliard dolarů, respektive zhruba 257 miliard korun, přičemž platba proběhne zčásti v akciích, zčásti v hotovosti. Americká softwarová společnost po uzavření transakce vydá zaměstnancům Mailchimpu akcie v hodnotě 200 milionů dolarů, z čehož 140 milionů dolarů bude odepsáno během čtyř let a zbylých 60 milionů během šesti měsíců.

Zbytek bude zaplacen v hotovosti s tím, že až pět miliard dolarů si Intuit vezme na dluh. „Spolu s Intuitem poskytneme klientům inovativní nástroj pro růst malých firem založený na automatizaci marketingu, správě vztahů se zákazníky, účetnictví, platbách a výdajích nebo řešeních pro elektronické obchodování,“ píše na firemním blogu šéf Mailchimpu Ben Chestnut.

Důvodem, proč Intuit po Mailchimpu sáhl, je podle jeho slov možnost rychlejšího proniknutí do oblasti malých a středních podniků, kterým lze nabízet marketingové služby. Pro Intuit jde navíc o druhou strategickou akvizici za poslední dobu – loni za více než osm miliard dolarů koupil startup pro správu osobních financí Credit Karma.

„Zaměřujeme se na podporu prosperity spotřebitelů a malých podniků po světě. Mailchimp a QuickBooks (účetnický software od Intuitu – pozn. red.) spolu pomohou vyřešit největší překážky malých a středních firem v růstu a získávání i udržení zákazníků,“ uvádí Sasan Goodarzi, šéf společnosti, která stojí i za aplikací TurboTax určenou pro přípravu daňových přiznání.

Intuit pod svá křídla získá podnik, který se za dvacetileté působení na trhu vyšvihl mezi špičku v e-mailingových službách. Mailchimp má podle statistik aktivně využívat až třináct milionů uživatelů, přičemž denně se přes něj v průměru odešle až miliarda e-mailů. Zpravidla těch obchodních, respektive marketingových, tedy typicky newsletterů s produkty, informacemi a podobně.

Očekává se, že transakce bude uzavřena před koncem druhého čtvrtletí fiskálního roku 2022, pokud Intuit obdrží potřebná povolení regulačních orgánů a splní podmínky uzavření obchodu. Mailchimp každopádně své uživatele ujišťuje, že se jich změna majitele nijak nedotkne – výhledově budou mít ve službě stále stejné uživatelské rozhraní a stejné, pravidelně doplňované funkce.

mailchimp-1

E-mailingová služba Mailchimp

Foto: Mailchimp/CzechCrunch

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.