Stále více lidí místo čtení knihy poslouchá. Audioteka.cz díky tomu vyrostla na téměř 100 milionů

Streamovací služby fungují ve filmu i hudbě. Stále větší zájem je také o Audioteka Klub, který za předplatné nabízí přístup ke katalogu audioknih.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

audioteka01

Foto: Pavel Hejný

Audioknihy v Audiotece namlouvá i řada herců

0Zobrazit komentáře

Češi poslouchají audioknihy na Audiotece už více než jedenáct let. Největší tuzemská platforma nabízí načtené české klasiky, detektivky, sci-fi, cestopisy, biografie i tituly zaměřené seberozvoj a zdravý životní styl – a mezi lidmi je o takovou formu konzumace knih stále větší zájem. Dokazuje to růst obratu společnosti Audioteka, který loni dosáhl téměř 100 milionů korun. Jde o meziroční růst o více než 17 procent. K nejoblíbenějším žánrům patří detektivky a thrillery, které tvoří více než pětinu prodaných audioknih na Audiotece.

Stále větší zájem je také o streamovací platformu Audioteka Klub, kde mají uživatelé za předplatné 199 korun měsíčně přístup k více než tisícovce titulů včetně exkluzivního obsahu. Lidé si v ní v loňském roce vyslechli téměř 86 milionů minut obsahu, což v meziročním srovnání představuje nárůst téměř 240 procent. Počet členů zároveň překonal hranici deseti tisíc.

Audioteka byla na českém trhu první, která začala zpracovávat audioknihy v takzvané superprodukci. Takto uchopená díla jsou kromě širokého hereckého obsazení postavena na zvukovém plánu s originálními audio efekty a mnohdy i autentickou hudbou, podobně jako je tomu u filmů. Z pěti nejposlouchanějších titulů roku 2022 v Audioteka Klubu jsou tři v superprodukčním zpracování.

Superprodukční tituly si odnesly i ocenění z ankety Audiokniha roku. Například absolutním vítězem ankety za rok 2021 byl loni vyhlášen titul Agent. Dokumentární audiorekonstrukci vraždy bývalého ruského agenta Alexandra Litviněnka patří také první místo v kategorii Nejlepší audiokniha – dramatizace.

V roce 2022 nabídla Audioteka posluchačům 121 nových titulů ze své dílny. Podíl tržeb z vlastních produktů v roce 2022 vzrostl o 36 procent. Podíl tržeb z vlastních produktů v roce 2022 tak činil 38 procent. „Rostoucí trend vlastní produkce je přitom jedním z hlavních plánů pro letošní rok,“ uvedla Evženie Belanová z Audioteky.

S přispěním ČTK

Diskuze (0)

Novinka

Anonym