Stoprocentní kontrola nad Datartem. Zlínský HP Tronic odkoupil podíl od fondu Genesis

Pod křídla HP Tronicu kromě Datartu spadá například výrobce Eta. Fond Genesis do skupiny investoval před sedmi lety, nyní ze struktury odchází.

Peter BrejčákPeter Brejčák

datart_prodejna_1

Foto: HP Tronic

Prodejna elektroniky Datart

0Zobrazit komentáře

Zlínská skupina HP Tronic se stala jediným majitelem prodejce elektroniky Datart. Od investičního fondu Genesis Private Equity Fund III vykoupila čtvrtinový podíl. Ten ho držel od roku 2017 a obě strany se dohodly, že částku za jeho odkup nebudou zveřejňovat. Vzhledem k velikost skupiny ale podle odhadu CzechCrunche mohlo jít o miliardy korun.

„Podepsali jsme transakci, na základě které jsme od Genesis koupili zpátky jejich podíl,“ uvedl generální ředitel Daniel Večeřa. Transakce podle něj umožní flexibilitu a autonomii v budoucím rozvoji firmy. Ta se sama nebo prostřednictvím svých dceřiných společností zabývá prodejem zejména elektroniky v kamenných obchodech a na internetu na území České republiky, Slovenska Maďarska, Polska a Německa. V Česku provozuje síť 156 prodejen po značkami Datart a Eta a internetové obchody se spotřebním zbožím Kasa.cz a Datart.cz.

Tržby skupiny loni meziročně vzrostly o 2,14 procenta na 25,9 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA (před započtením daní, úroků a odpisů) činil 1,035 miliardy korun, což je o 93 milionů více než v roce 2022. Skupina působí také v cestovním ruchu a gastronomii, provozuje například Resort Valachy se čtyřmi hotely s wellness centry a ski areálem ve Velkých Karlovicích na Vsetínsku a Bistrotéku Valachy ve Zlíně. Její firmy zaměstnávají více než tři tisíce lidí.

Na začátku dubna povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže skupině HP Tronic a slovenskému Nay vytvořit společný holding pod názvem HP Invest. Zatím se ale stále čeká na rozhodnutí slovenského antimonopolního úřadu, podle Večeři by k tomu mohlo dojít v řádu několika týdnů.

„Je symbolické, že stejně jako byl vstup Genesis podmínkou pro začátek jedné éry v historii naší firmy, i jeho výstup je jednou z nutných podmínek pro to, abychom mohli začít psát úplně novou kapitolu a realizovat výzvu v podobě spojení se skupinou Nay,“ komentuje Večeřa.

Společnost Nay působí na slovenském trhu přes 30 let. Od roku 1992 začala budovat vlastní síť maloobchodních prodejen. V roce 1998 vytvořila koncept velkoplošných prodejen pod registrovanou značkou Nay Elektrodom, který postupně rozšířila po celém Slovensku. V roce 2014 odkoupila síť prodejen Electro World na Slovensku a v České republice.

S přispěním ČTK