Stovky e-shopů všeho druhu do konce roku. Wolt v Česku šlape na plyn s expresním doručováním

Služba Wolt Drive je na trhu už téměř rok a její ředitel Josef Dvořák s ní má velké plány. Jednou z výhod je také to, že funguje mimo aplikaci firmy.

Filip HouskaFilip Houska

wolt_1

Foto: Wolt Drive

Josef Dvořák, ředitel služby Wolt Drive

Před třemi lety si lidé začali naplno užívat komfortu dovozů obědů a večeří, dnes se jejich návyky změnily – a chtějí, aby jim v podobně rychlém tempu bylo doručováno také zboží, které si standardně kupují z e-shopů. Vnímá to tak i Wolt, který sice svůj byznys postavil na rozvážení jídel, ale čím dál více šlape do nových oblastí, které mohou být pro zákazníky stejně tak užitečné. A expresní doručování různorodých produktů, kvůli kterému teď v Česku rozšířil svůj tým, se stává jednou z nich.

V červnu oslaví Wolt rok od momentu, kdy na český trh přišel se službou Wolt Drive, jež funguje na principu rychlého doručování zboží z e-shopů, zpravidla za třicet až šedesát minut. V ideálním světě tak zákazník nebude muset čekat několik dní na doručení od klasických přepravních služeb, ale spolehne se na kurýry Woltu, kteří mu zásilku doručí v podobné rychlosti jako jídlo.

„Vidíme, že zájem o rychlé doručování stále roste,“ uvádí pro CzechCrunch Josef Dvořák, který má Wolt Drive v Česku na starosti. „Týdně nám přibývají až desítky partnerů, kteří chtějí, aby bylo jejich zboží u zákazníků co nejdříve a co nejpřesněji,“ doplňuje. To je důvod, proč se chce do stále relativně nové služby letos na českém trhu vrhnout s ještě větší vervou.

Podle jeho slov se uplynulý rok povedl, hlavně tedy z pohledu partnerství, která firma navázala. Nejprve se dohodla se Slevomatem, poté uzavřela spolupráci se sítí restaurací Ambiente nebo Bageterií Boulevard. A pak přidala několik partnerů z oblastí prodeje potravin, léků, kosmetiky, elektroniky a potřeb pro mazlíčky včetně služeb typu servisy, prádelny a podobně.

wolt-kuryr3

Foto: Wolt

Kurýr rozvozové služby Wolt

„Spojili jsme se také se službami, které nabízejí integrované řešení pro e-shopy nebo restaurace. Jde například o Shoptet nebo Choice, kde si jejich klienti Wolt Drive přidají do svého online obchodu nebo pokladny. Letos očekáváme tisíce partnerů, kteří do naší logistické sítě budou zapojeni,“ dodává Dvořák a zdůrazňuje, že služba nefunguje v aplikaci Woltu, ale mimo ni – na platformách e-shopů.

Důvod, proč se Wolt chce v segmentu takzvané quick commerce více angažovat, je vcelku zřejmý – lidé to chtějí. Podle průzkumů, na které se původem finská rozvozová služba odvolává, je více než třetina zákazníků ochotna si připlatit až tři eura (respektive okolo sedmdesáti korun) za to, že k nim zboží dojde v rámci desítek minut. Právě úspora času má být pro ně druhým nejdůležitějším kritériem hned po ceně.

Podle Dvořáka rychlost doručení zásadně ovlivňuje to, jestli bude zákazník u dané firmy nakupovat. To ostatně vychází také z průzkumu společnosti Baymand Research, která uvádí, že až dvaadvacet procent zákazníků je ochotno objednávku nedokončit, jakmile zjistí, že je nabízená doprava příliš pomalá. A jakmile konkurence poskytuje rychlejší, mají zákazníci tendenci od ověřené značky odejít a vyzkoušet tu, která expresní doručení má.

„Proměňuje se také druh zboží, které si zákazníci chtějí s expresní dopravou objednávat. Zpočátku byli zvyklí zejména na jídlo a potraviny, nyní vnímáme vyšší zájem i o klasické maloobchodní zboží, jako je například kosmetika, elektronika nebo potřeby pro mazlíčky. Velmi populární jsou také objednávky z lékáren a erotické pomůcky,“ uvádí Dvořák.

Wolt Drive zatím funguje v osmnácti městech v Česku, cílem firmy je ale postupem času rozšířit dostupnost do dalších lokalit. „Bude na našich zákaznících, respektive firmách a spotřebitelích, jak budou Wolt Drive využívat. Do konce roku ale čekáme, že budeme spolupracovat se stovkami partnerů, společně s restauracemi tedy s tisíci pobočkami. Naším cílem je dosáhnout v blízké době dvouciferného podílu na objemech Woltu,“ zakončuje Dvořák.

wolt_2m

Foto: Wolt

Vedad Kurtović, Nikola Švimberská a Josef Dvořák, hlavní tým služby Wolt Drive

CC Premium

Partnerem článku je společnost Wolt