Wolt rozbíhá expresní doručení do 30 minut. Služba je i pro obchody, které nejsou v jeho aplikaci

Obdobnou službu na trhu již nabízí hráči jako DoDo, Messenger nebo Liftago. Wolt jim chce konkurovat hlavně rychlostí, prvním partnerem je Slevomat.

wolt-plzen

Foto: Wolt

Kurýr Woltu v Plzni

Objednat zboží z e-shopu a do půl hodiny jej mít doma – s tímto heslem na trh expresního doručování vstupuje další hráč. Wolt se službou Drive se chce od konkurence odlišit rychlejším dodáním, o které se má postarat jeho síť více než šesti tisíc kurýrů, a to ve všech čtrnácti českých městech, kde působí. Mezi první partnery patří Slevomat, jenž díky spolupráci zákazníkům nabídne doručení dárků.

Původem finský Wolt vyrostl na doručování jídla, s nímž v Česku začal před čtyřmi lety. S postupným vývojem pak nabídku rozšiřoval o další zboží z obchodů jako například květiny a provozuje i svoji vlastní „online večerku“. Koncem loňského roku jej za 177 miliard korun koupil americký konkurent DoorDash, transakce pak byla oficiálně dokončena začátkem letošního června. Nyní své služby v rámci takzvaného quick commerce trhu, tedy expresního doručování obecně do jedné hodiny, opět rozšiřuje.

„V rámci Wolt Drive poskytujeme e-shopům možnost dostat se ještě blíže k zákazníkům a zajistit jim doručení zásilky už do třiceti minut, nikoli hodin nebo dnů, jak je obvyklé. Rychlost je pro zákazníky klíčová a my ji dokážeme zajistit díky naší flotile kurýrů, která čítá více než šest tisíc partnerů, a špičkové technologii, která celou platformu řídí,“ popisuje Josef Dvořák, ředitel Wolt Drive pro Českou republiku. Tuzemsko je dvanáctou zemí, kde tato služba firmy působí.

Prodávající dokonce mohou svým zákazníkům nabídnout možnost doručení, i když nejsou v aplikacích Woltu. Výsledná částka za dodání se odvíjí od lokace, objemu zakázek i nastavení e-shopu, řádově se má pohybovat mezi 110 až 180 korunami bez DPH.

Koncová cena, kterou zaplatí zákazník, se může lišit podle nastavení obchodníka. Po zadání objednávky do systému dostane nakupující SMS s přehledem o jejím stavu a s odkazem pro sledování polohy kurýra, možností komunikace s podporou i hodnocením spokojenosti.

Quick commerce je budoucnost

Wolt novinku spouští v reakci na vývoj posledních let, kdy výrazně vzrostla poptávka po e-commerce službách kvůli pandemii koronaviru. Rostoucí obliba ale podle firmy vedla k vyšším nárokům zákazníků, včetně těch na rychlost dopravy. Právě ta má být podle průzkumu nejdůležitějším faktorem, na základě nějž se lidé rozhodují, jestli u daného obchodníka nakoupí.

„Průzkumy nám ukazují, že ve službách q-commerce je budoucnost. Chceme proto využít platformu, kterou jsme vybudovali, abychom tuto možnost nakupování přinesli také ostatním prodejcům a zajistili jejich zákazníkům dobrou zákaznickou zkušenost. Věříme, že když budou se službami spokojeni, tak se budou rádi vracet,“ říká Dvořák.

foret-wolt2

Foto: Wolt

Jan Foret, šéf rozvozové služby Wolt v Česku

Současného dění, kdy obecně meziročně padá celý český e-commerce trh a zákaznickou poptávku kromě války na Ukrajině nyní výrazně ovlivňuje i vysoká inflace, se ale Wolt neobává. Podle vyjádření šéfa Woltu pro Česko Jana Foreta u lidí i nadále bude převažovat pohodlnost, kdy díky podobným službám jako Drive šetří čas.

Foret také dodal, že poptávka po službách Woltu celkově za první kvartál meziročně vzrostla o 60 procent. Konkrétní čísla, z jakého základu rostla, firma ale nekomentuje. Do velké míry je ale růst způsoben geografickým rozšiřováním do nových českých měst, v průměru přibývají dvě každé tři měsíce. Ještě letos chce Wolt tuto rychlost expanze v tuzemsku zdvojnásobit.

Slevomat bude díky Woltu doručovat dárky

Mezi prvními se na Wolt Drive připojila společnost Slevomat. „Ročně u nás zákazníci nakoupí dárky za tři čtvrtě miliardy korun. Dárek často řeší na poslední chvíli a díky Wolt Drive jim budeme schopni vyjít vstříc i v případě, že nechtějí zaslat poukaz do e-mailu, ale chtějí dárek opravdu rychle doručit v dárkovém balení,“ popisuje Linda Vavříková, ředitelka dárkových příležitostí Slevomatu.

„Vzhledem k tomu, že nám nyní roste meziročně obrat o 83 procent, a to navzdory všem černým scénářům pro českou e-commerce, počítáme s tím, že letos budeme poukaz v dárkovém balení zasílat více než 130 tisícům zákazníků,“ odhaduje Vavříková. Koncová cena Slevomatu pro zákazníky za doručení bude 90 korun, spuštění očekává v Praze v průběhu léta, následně přidá také Brno.

„Vizí Woltu je jít neustále kupředu a umožnit zákazníkům užít si ten nejlepší zážitek z doručení zboží, ať už se jedná o jídlo, elektroniku, dárky, nebo květiny. Vzhledem k prvotnímu zájmu českých partnerů o Wolt Drive věřím, že postupně dokážeme zajistit q-commerce pro zásadní část českých domácností v rámci námi obsluhovaných měst,“ dodává Jan Foret, ředitel Wolt pro Česko.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.