Tenisky, které si nejprve musíte poskládat. Footshop uvádí vlastní exkluzivní adidasky z dílků LEGO

Filip HouskaFilip Houska

footshop-adidas-superstar-lego-2x

Foto: Footshop

Footshop spolu s firmou LEGO vyrobily proslulé tenisky Adidas Superstar z kostiček

0Zobrazit komentáře

Tenisky Adidas Superstar patří k jedněm z nejzásadnějších modelů, se kterými kdy německá značka přišla, a proto není divu, že za svou více než padesátiletou historii prošly řadou kreativních obměn. Vášeň k této legendě, která se nejprve objevila na amerických basketbalových palubovkách a pak zcela proměnila módu hiphopové subkultury, má i český Footshop. Ten nyní přichází s další exkluzivní variací Superstarů, namísto odolné kůže a gumy ale vsadil na kostičky LEGO.

Pro předního hráče na evropském poli streetwearové módy, jenž před několika měsíci koupil i český konkurenční obchod Queens, byly tenisky odjakživa alfou a omegou. I když už dnes naplno proniká také do oblečení, na prémiové boty od světových značek nehodlá zanevřít. Potvrzuje to i vydání vlastní edice zmíněných Superstarů, na které použil technologii modrotisku a dal jim originální retro vzhled.

Právě na tuto exkluzivitu, na níž Footshop dělal přímo s Adidasem, navazuje dalším unikátem. Společnost pod vedením Petera Hajdučka totiž sjednala kreativní spolupráci s tradiční dánskou firmou LEGO a společně z modro-bílých Superstarů vytvořily stavebnici, která z bot dělá sběratelský kousek pro nadšené zákazníky. Zároveň s nimi slaví výročí deseti let od založení Footshopu.

„LEGO pro mě znamená další milník rozšiřování sortimentu Footshopu, kde jsme se už dávno dostali od tenisek také k oblečení a doplňkům, kterých jsme mimochodem minulý měsíc prodali více než bot. LEGO pro nás má smysl, protože ho máme rádi my i naši zákazníci, stavebnice dokonce i mí kolegové aktivně sbírají,“ říká pro CzechCrunch zakladatel firmy Peter Hajduček.

footshop-adidas-superstar-lego-2

Foto: Footshop

Tenisky Adidas Superstar od Footshopu versus jejich stavebnicový model

„Jsme hrdí na to, že původní tenisku, kterou jsme my navrhli a Adidas nám ji nechal vyrobit, nyní můžeme představit ve formě stavebnice LEGO. Je to pro nás jakési uzavření kruhu a potvrzení, že myslet takříkajíc out-of-the-box může mít i takový výsledek. Nemůžeme se dočkat, až ji v obchodech Footshopu nabídneme v originální krabici od Lega,“ doplňuje Hajduček.

Stavebnicové Superstary se do prodeje dostanou 1. září a budou dostupné exkluzivně na Footshopu v počtu 200 kusů. Každé balení v originální krabici firmy LEGO nabídne jak samotnou tenisku k sestavení, tak dodatečných 243 dílků, pomocí kterých si ji majitel bude moci vyladit do edice Blueprinting, tedy té, na které Footshop s Adidasem spolupracoval. Novinka bude stát 2 399 korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ačkoliv pro Footshop jde o první takovou zkušenost, LEGO tvorbu stavebnicových tenisek už zná. Není tomu tak dávno, co firma z dánského Billundu uvedla na svůj e-shop právě Superstary od Adidasu v původní bílo-černé kombinaci. I to inspirovalo Footshop, aby něco podobného zrealizoval také, jelikož vnímá, že LEGO je čím dál oblíbenější záležitostí mezi dětmi i dospělými.

„Myšlenka se zrodila už dřív, nicméně na samotné exekuci jsme začali pracovat začátkem letošního roku. Se společností LEGO jsme dlouho diskutovali, co je možné a co naopak proveditelné není. Šlo o nespočet telefonátů, mítinků a vyměněných schvalovacích e-mailů, které nás dovedly až sem,“ objasňuje Johana Kučerová, která měla celý projekt ve Footshopu na starosti.

footshop-adidas-superstar-lego-3

Foto: Footshop

Stavebnicové tenisky Adidas Superstar od Footshopu a firmy LEGO

„Největší výzvou bylo převážně to dát celé dokupy tak, aby vše vyšlo podle plánu. Museli jsme řešit, jak získat speciálně vyrobené kostičky z kladenské továrny (v ní vznikl i model Lamborghini Sián a další supersporty, pozn. red.), jak chytit správný odstín tkaniček a samolepek, jak v krátkém čase dojet do dílny modrotisku na Slovensku,“ dodává.

Samotný design kostičkových tenisek jde za Radovanem Pekárkem ze spolku Adult Fan of LEGO (AFOL), který s Legem oficiálně spolupracuje. Ten přestavěl model do finální podoby, aby ho následně designér Footshopu Peter Kováč doplnil o tkaničky a samolepky, jež botu dotvářejí. Nejsložitější pak na celé tvorbě byla podrážka.

Jak dále zástupci Footshopu pro CzechCrunch doplňují, nepůjde o poslední takovou spolupráci – se společností LEGO mají nadále v plánu pokračovat a již mají venku pár nových nápadů, byť nemohou zatím specifikovat, co z nich ve výsledku vznikne.

Na Redditu se šikovali malí investoři. Teď sociální síť získává sama obří investici a zvyšuje hodnotu na 10 miliard dolarů

Filip HouskaFilip Houska

reddit

Foto: Reddit/CzechCrunch

Šéf Redditu Steve Huffman

0Zobrazit komentáře

Každý den má sociální síť Reddit využívat v průměru 52 milionů lidí, kteří na ní diskutují doslova o všem možném, čímž vytváří bohaté komunity lidí s různými zálibami. Reddit je zároveň poměrně lákavou službou i pro investory, což se potvrzuje také nyní, kdy získal více než 15 miliard korun a rovnou ztrojnásobil svou tržní hodnotu.

Na investici ve výši 700 milionů dolarů se nejvyšší měrou podílela americká společnost Fidelity Management, která byla vedoucím investorem v posledním investičním kole. I díky ní dokázal Reddit navýšit svou tržní hodnotu už na 10 miliard dolarů, přičemž dohromady získalo populární diskuzní fórum v investicích více než 1,3 miliardy dolarů (28 miliard korun).

Novou finanční injekci plánuje Reddit, který na trhu funguje již šestnáctým rokem, použít na expanzi na nové trhy a vylepšení produktů, jako jsou rozšířené možnosti videa a zrychlení webových stránek. Právě na sdílení videí se chce služba výhledově více zaměřit, což byl i důvod, proč za nespecifikovanou cenu koupila také videoaplikaci Dubsmash.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ačkoliv byl Reddit dlouhodobě oblíbený ve svých užších komunitách, kterých má být na platformě více než 100 tisíc, do povědomí širší veřejnosti ho dostala až situace spojená s finančním světem na Wall Street. Právě na Redditu totiž vzniklo proslulé fórum WallStreetBets, kde probíhaly souboje mezi velkými hedgeovými fondy a organizovanými drobnými investory.

Terčem se pak staly firmy GameStop, provozující herní obchody, a AMC, největší síť kinosálu na světě. Fondy totiž dlouhodobě sázely na to, že cena jejich akcií bude klesat (používaly k tomu taktiku shortování, respektive krátké pozice), aby na transakcích vydělaly. Díky hromadným nákupům drobných investorů však hodnoty akcií rostly, což vyústilo v miliardové ztráty fondů.

I tato událost, o které pro CzechCrunch podrobně napsal analytik Bronislav Soták, mohla Redditu za druhé čtvrtletí tohoto roku dopomoci k navýšení tržeb z prodejů reklamy, jež činily 100 milionů dolarů (2,2 miliardy korun). To je téměř trojnásobek proti stejnému období loni.

S přispěním ČTK.