Tesla jako mašina na peníze. Elon Musk zpeněží i rozbitá okénka Cybertrucku, vytiskne je na trička
O střepech se říká, že přinášejí štěstí. Ovšem v případě Tesly přinášejí střepy spíše miliony, tedy pokud se jedná o střepy z okének Cybertrucku, která byla rozbita během jeho premiéry. Nejenže tato událost zajistila Cybertrucku prostor na titulních stranách médií po celém světě, ale nyní se rozbité okno dostane i na trička, která bude Tesla prodávat v rámci svého e-shopu.
Prodej reklamních a reprezentačních předmětů fanouškům, známé jako merchandising, je velice oblíbeným způsobem, jak si společnosti i známé osobnosti přivydělávají peníze ke své běžné tvůrčí činnosti. Platí to i u automobilek, které prodávají klíčenky, kšiltovky a oblečení zdobené svým logem, popřípadě zmenšené modely svých vozidel.
Svůj vlastní merchandising má také automobilka Tesla. Ve svém oficiálním e-shopu nabízí celou řadu předmětů zdobených stylizovanými logy automobilky a tematickými grafikami. Mezi těmito předměty najdeme také novou kolekci oblečení, které bylo vytvořené ku příležitosti premiéry novinky Tesly, extrémně odolného elektrického pick-upu Cybertruck.
Jeho premiéra proběhla v listopadu minulého roku a kromě toho, že během ní byl představen automobil, jaký nikdo nečekal, došlo také k jedné poměrně trapné situaci. Při demonstraci extrémní odolnosti vozu, která se měla vztahovat i na okénka vozu, došlo k rozbití bočních okének vrženou ocelovou koulí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Byl z toho poměrně úsměvný a také trochu trapný moment, který Musk zprvu komentoval poměrně peprným výrazem, a pak jen dodal, že Franz von Holzhausen, šéfdesignér Tesly, který kouli na okénko vrhal, to nejspíše trochu přehnal. Ovšem ani na druhý pokus okénko neodolalo a pozdvižení bylo na světě.
Cybertruck s rozbitými okénky, před kterým musel Musk odříkat zbytek prezentace, okamžitě plnil mediální prostor a střepy Tesle „zakoupily“ velice slušnou reklamu. I ta byla příčinou toho, že se objednávky na Cybertruck začaly hrnout ve velkém. Nyní se ale Tesla rozhodla vytěžit z nenadálé události ještě více. Roztříštěné okénko se totiž stalo součástí zmiňovaného merchandisingu.
Foto: NASA Kennedy
Elon Musk
Mimo trička a mikiny s nápisem Cybertruck či siluetou vozu začala Tesla nabízet také triko s otisknutým pavoukem ve skle, které pojmenovala Bulletproof Tee, tedy Neprůstřelné triko. Zájemci z řad dam i pánů si jej mohou objednávat objednat v černé barvě za částku 35 dolarů, tedy přibližně 800 korun. Zboží je možné objednávat pouze na území Spojených států.
Musk je ostatně znám pro svou zálibu ve skutečně originálním merchandisingu. Asi nejvíce to potvrdil u své další firmy jménem The Boring Company, která se specializuje na hloubení tunelů pro podzemní přepravu budoucnosti. Jen prodejem 50 tisíc klasických kšiltovek zajistil společnosti finance ve výši 1 milionu dolarů (přibližně 23 milionů korun). V nabídce The Boring Company se později objevily i stavební bloky vyrobené ze zeminy, která byla vyhloubena vrtáním tunelů.
Za krále mezi reklamními předměty nabízenými Muskovými firmami ovšem platí plamenomet, taktéž z produkce The Boring Company. Not a Flamethrower, jak byl přístroj pojmenován, vyvolal řadu kontroverzí spojených s jeho volným prodejem i bezpečností. Plamenometům se ale podařilo tlak ustát a nakonec všech 20 tisíc prodaných kusů vyneslo Muskovi a jeho firmě tržby ve výši 10 milionů dolarů (zhruba 230 milionů korun).
Plamenomety, trička s roztříštěným sklem, ale i obyčejné čepice jsou důkazem, že Elon Musk je skutečný marketingový čaroděj, který dokáže ze svých společností udělat až kultovní záležitost. A není se čemu divit. The Boring Company v současné době představuje ty nejotrlejší plány, jak ulevit přehuštěným ulicím měst, SpaceX chystá v několika příštích letech navštívit Mars a z Tesly se stala nehodnotnější automobilka Spojených států, jejíž akcie po neuvěřitelné několikaměsíční jízdě překonaly hranici 500 dolarů za kus a aktuálně atakují dokonce už 550 dolarů.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.