Tesla prodala přepravní společnosti UPS 125 kusů kamionů v hodnotě přes 20 milionů dolarů
Automobilka Tesla, za kterou stojí Elon Musk, získala v oblasti svých nedávno představených elektrokamionů Tesla Semi dalšího zvučného zákazníka. Po PepsiCo, výrobci piva Budweiser Anheuser-Busch, DHL Supply Chain, J. B. Hunt nebo obchodním řetězci Walmart objednává nově také kurýrní společnost United Parcel Service (UPS).
Ta si zarezervovala 125 elektrokamionů Semi, tedy zatím největší počet ze všech, kterým ihned jen za rezervace obohatila kasu Tesly o 2,5 milionu dolarů (cca. 55 milionů korun). Nepočítaje dalších minimálně 18,75 milionů dolarů (s cenovkou 150 tisíc dolarů za základní model) poté, co kamiony v průběhu roku 2019 reálně koupí – pokud se tedy produkce neopozdí.
Tento nákup má podobné opodstatnění jako u předešlých zákazníků – snížení emisí napříč vlastním vozovým parkem. UPS ostatně disponuje až 8 500 vozy na alternativní pohon a do roku 2025 chce snížit negativní dopady emisí na životní prostředí o 12 procent.
„Více jak sto let hraje UPS vedoucí roli v průmyslu, co se týče testování a implementace nových technologií pro efektivnější operace vozového parku. Těšíme se na rozšíření tohoto závazku spolu s Teslou. Tyto přelomové elektrokamiony zapříčiní novou éru bezpečnosti, snížení dopadu na životní prostředí a nákladů na vlastnictví,“ říká Juan Perez, šéf informatiky a inženýringu v UPS.
Dojezd až 800 km na jedno nabití spolu s asistenčními systémy
Elektrické kamiony Semi, které byly představeny samotným Muskem, dorazí ve dvou modelech, jež se liší zejména možným dojezdem na jedno nabití. Levnější varianta za 150 tisíc dolarů zvládne 480 kilometrů, dražší varianta za 180 tisíc dolarů pak o 320 více, tedy celkem 800 kilometrů.
Oba modely budou vybaveny asistenčními systémy (prevence proti kolizi, hlídání jízdních pruhů a podobně) a dokáží zrychlit z 0 na přibližně 96,5 km/h za 20 vteřin při plném nákladu o hmotnosti 40 tun. Vyrábět by se měly začít v průběhu roku 2019, což by mohl být i rok skutečného prodeje.
Foto: Tesla, UPS Pressroom