Tip na výlet: Vyrazte na mistrovství světa v biatlonu. V Novém Městě na Moravě začne už v únoru

Mistrovství světa se nekoná v Česku každý den. A biatlon Češi milují. Vydejte se fandit na Vysočinu, po závodě si můžete klidně sami zaběžkovat.

Eliška NováEliška Nová

vysocina-arena-1

Foto: www.vysocina-arena.cz

Vysočina Arena bude hostit mistrovství světa v biatlonu

0Zobrazit komentáře

Celý týden se ve Vysočině Areně v Novém Městě na Moravě zasněžuje. Využít toho může i veřejnost – když se tu nezávodí, tratě jsou otevřeny pro lidi. Areál se každopádně připravuje na jednu z nejdůležitějších událostí, bude totiž už brzy hostit mistrovství světa v biatlonu.

Sport, který kombinuje jízdu na běžkách a střelbu na terč, mají Češi rádi. Minimálně od té doby, co zjistili, že v něm je spousta našinců úspěšná. Poslední ročník byl sice bez medaile, o to víc je ale po úspěchu hlad, k tomu ještě na mistrovství, které se odehraje doma. Poprvé se v Novém Městě na Moravě dvojboj konal v roce 2013, nyní se vrací po jedenácti letech.

Vyrazit lze do Vysočina Areny samozřejmě kdykoli předtím nebo kdykoli potom. Ostatně je to takový malý běžkařský ráj, v okolí jsou stovky kilometrů upravených tras i tratě upravené pro psí spřežení. Ale i když se tady významné závody v běhu na lyžích nebo v biatlonu konají každý rok, mistrovství světa je přeci jenom jiná káva.

vysocina-arena

Foto: www.korunavysociny.cz

Vysočina Arena

Vysočina Arena se navíc v posledních dvou letech rekonstruovala, to znamená, že letos uvítá diváky, závodníky i obyčejné běžkaře v novém kabátě. „Splňuje ty nejlepší světové trendy, které jsou jak v udržitelnosti, tak komfortu pro diváky i závodníky,“ uvedl pro ČT sport šéf českého biatlonu Jiří Hamza. Znamená to, že tratě jsou širší a střelnice modernější, nové jsou také LED technologie, které osvítí celý areál, a opravené jsou tribuny. Navíc je tu jedna úplně nová, a to „éčko“. V ní je kompletní zázemí pro závodníky i diváky.

Mistrovství světa v biatlonu začne už 7. února v 17:20 smíšenými štafetami. Následovat budou závody ve sprintu žen a mužů a stíhací i vytrvalostní závody. To vše až do 18. února. Koho by biatlonové šílenství nezajímalo, pak má mnoho možností, co v okolí dělat.

Většinou se to ale přeci jen nějak dotýká lyží, vždyť v Novém Městě na Moravě měl už v roce 1890 jezdit na lyžích revírník Gabessam z Fryšavy. Závody se tu pořádají už od roku 1910. O lyžování v kraji se můžete dozvědět víc v Horáckém muzeu, které se kromě tohoto fenoménu věnuje také sklářství nebo lidové architektuře.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Co se okolních běžeckých tratí týče, je jich až dvě stě kilometrů, Vysočinu pak protíná takzvaná Bílá magistrála, která vede skrze Žďárské vrchy. Vyrazit lze na okruh dlouhý čtyřicet kilometrů do obce Kadov, kde mají místní bylinný likér Kadovánek. Mezi zdejší speciality ale patří také perníčky a pralinky v obci Milov. Sjezdovat se pak dá na Harusově kopci.

V Novém Městě se dá ale i krásně relaxovat, třeba v místních Městských lázních, kde mají pětadvacetimetrový bazén na plavání a relaxační bazén se slanou vodou, masážními lavicemi, chrliči a divokou řekou. Jsou tu také sauny, Kneippova lázeň, solárium a masáže.

statek-blatiny

Foto: www.statek-blatiny.cz

Statek Blatiny

Kdo by si chtěl relaxu užít přeci jen o něco víc, ubytovat se může na Statku Blatiny, který je od Nového Města na Moravě jen dvacet minut. K dispozici je tu devět luxusních apartmánů s mezonetem. Koukat se lze odsud na les pod Buchtovým kopcem, na stádo koní nebo na samotné blatiny. Všechny jsou prý uprostřed přírody, tam, kde končí cesty. V hotelu platí klidový režim, pokud tak někdo plánuje jet s dětmi, hotel doporučuje, aby byly starší deseti let.

K dispozici je wellness s finskou a parní saunou, za které si hosté mohou připlatit, vstup sem mají ale i neubytovaní, pro které je však relax výrazně dražší. Odpočinout si lze každopádně i v zahradě, kde je také biotop. Samostatnou kapitolou je zdejší jídlo. Vyhlášená je místní Světnice U Paňmámy s českou kuchyní.

Na statku mimochodem funguje také jezdecká akademie, na koni tu mohou jezdit začátečníci i pokročilí. Výcvik probíhá v místní jízdárně, stejně jako v okolí blatin. K dispozici jsou také instruktorky.

Rubriku Cestování podporujílogo-cedok-modre

Drahý krok vedle. Autopůjčovna Hertz se zbavuje elektromobilů a vrací se k autům se spalovacím pohonem

Autopůjčovna Hertz se před pár lety ve velkém pustila do elektrifikace svého vozového parku. Nyní od toho ale ustupuje.

hertz-tesla

Foto: Vygenerováno OpenAI DALL·E-3

Hertz se zbavuje svých elektromobilů

0Zobrazit komentáře

V roce 2021 společnost Hertz, která provozuje síť autopůjčoven po celém světě, oznámila plán nakoupit 100 tisíc elektromobilů značky Tesla a následně další od Polestaru. Po necelých třech letech se však elektrických aut zbavuje a vrací se ke konvenčním pohonům. Důvod? Zákazníci mají potřebu testovat, co umí, a Hertz tak musí řešit množství nehod a nákladné opravy.

Obrovské nákupy elektromobilů Hertzu ve své době znamenaly vůbec největší zakázku pro Teslu. S ní autopůjčovna uzavřela kontrakt na dodávku 100 tisíc elektromobilů v hodnotě miliard dolarů. Na smlouvu s Teslou navíc o necelý rok později navázala dohoda s automobilkou Polestar o dodání dalších více než 60 tisíc elektromobilů.

Kontrakty se však nepodařilo zcela naplnit. V třetím čtvrtletím roku 2023 měly elektromobily tvořit flotilu Hertzu z 11 procent, což znamená přibližně 50 tisíc nabízených vozů na elektrických pohon. Osmdesát procent z těchto elektromobilů mělo být právě od Tesly, takže se společnost zatím nedostala ani na polovinu původně avizované objednávky. Cílem Hertzu bylo mít svou flotilu složenou z jedné čtvrtiny z elektromobilů do konce tohoto roku. Tento cíl však nyní společnost značně přehodnotila.

Jak uvádí Reuters, Hertz oznámil, že další elektromobily nebude přidávat, ale naopak se těch stávajících začne zbavovat. Konkrétně hovoří o prodeji 20 tisíc aut, místo kterých koupí auta s klasickým konvenčním pohonem.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Důvodem k tomuto rozhodnutí měly být podle vyjádření autopůjčovny extrémní výdaje týkající se oprav elektromobilů. Generální ředitel společnosti Stephen Scherr již v minulém roce uvedl, že náklady na jejich opravy byly přibližně dvakrát vyšší v porovnání se srovnatelnými vozy poháněnými spalovacím motorem.

Na vině by přitom neměly být přímo technické závady na vozidlech, ale fakt, že zákazníci autopůjčovny rádi testovali jejich schopnosti. Mnozí pak přecenili schopnosti vlastní, což vedlo ke kolizím a poškozením vozidel. Hertz se podle vyjádření Scherra dokonce snažil omezit točivý moment a rychlost vozů, případně je nabízet jen zkušeným řidičům.

hertz-tesla

Foto: Hertz

Americká autopůjčovna Hertz rozšíří svou flotilu o 100 tisíc aut značky Tesla

samsung-galaxy-z-fold7-1

Přečtěte si takéNové skládací Samsungy jsou tenké, lehké a drahé. A nestačí ČíněNové skládací telefony Samsungu jsou nebezpečně tenké, lehké a ještě dražší. Stále ale dohánějí Čínu

Vysoké výdaje se podepsaly na hospodářských výsledcích. Hertzu se nedařilo naplnit očekávání týkající se zisků, a proto přistoupil k restruktualizaci vozového parku, vyjednávání s Teslou o nákladech a k celkovému nastavení lepší strategie v přístupu k implementaci udržitelných vozů do své flotily. Firma v souvislosti s prodejem elektrovozů očekává přibližně 245 milionů dolarů dodatečných odpisových nákladů, které se projeví na zisku za čtvrté čtvrtletí loňského roku.

V současné době Hertz prodává na 700 elektromobilů mezi kterými jsou i modely BMW i3, Chevrolet Bolt, Tesla Model Y a Tesla Model 3. V případě posledního jmenovaného dokonce autopůjčovna nabízí některé kusy za téměř poloviční cenu oproti prodejní ceně nejlevnější varianty tohoto vozu. Hodnota akcií Hertz po oznámení změn spadla o téměř šest procent.