Tvůrci české hry Beat Saber získali prestižní cenu D.I.C.E. za nejlepší hru roku ve virtuální realitě
V americkém Las Vegas ve středu proběhlo v pořadí již dvaadvacáté předávání prestižních herní cen D.I.C.E., na kterých se mimo obrovských áčkových titulů objevila také česká VR hra Beat Saber, kterou má na svědomí tuzemské studio Beat Games československého tria Jaroslav Beck, Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár.
Včerejším večerem rezonovaly obrovské herní počiny jako God of War, které vyhrálo cenu za nejlepší hru roku, herní režii a také hned sedm dalších cen, Super Smash Bros. Ultimate od Nintenda s cenou za nejlepší bojovou hru, Fortnite za online titul či Red Read Redemption 2 od Rockstar Games za technické zpracování. Vedle těchto cen se ovšem objevila i kategorie „Immersive Reality Game of the Year“, ve které byl nominován výše zmíněný Beat Saber, jakožto vůbec jediný český počin na celých D.I.C.E. Awards.
Konkurenci Beat Saber hravě překonal a odnesl si tak jednu z dalších velmi prestižních cen, pro kterou si navíc přišel na pódium osobně šéf Beat Games a zároveň autor hudby do hry Jaroslav Beck. Ve své krátké řeči poděkoval celému týmu, vyjádřil hrdost k Česku a Slovensku, odkud autoři pochází, a zmínil se o tom, že VR čeká velká budoucnost, které jako jedni z mála věří naplno. Ostatně právě kategorie o hrách ponořující do virtuální reality byla letos vyhlašována teprve potřetí, jak se postupně celý tento trh rozvíjí.
V konkurenci za Beat Saberem byly ve stejné kategorii umístěny hry ASTRO BOT Rescue Mission, se kterou často soupeří v různých kategoriích i na dalších předáváních, Moss, Sprint Vector nebo Transference. Česká hra byla nominována také v kategorii technického zpracování na poli virtuální reality, respektive propojení virtuální reality a fyzického světa. Tam ovšem skončila až za výherním titulem Tónandi.
Česká VR hra sklízí jeden úspěch za druhým, je to pro ni již několikáté ocenění, a za sebou má také velmi dobré hodnocení. Mezi posledními novinkami, které studio chystá, je mimo rozšiřování o další úrovně a novou hudbu také doplnění nejtěžší úrovně, takzvaného Expert módu, o ještě těžší obtížnost s názvem Expert+.
Titulky mnoha médií si získal Beat Saber v posledních dnech také díky aktualizaci pro platformu SteamVR od společnosti Valve, kde byli hráči na PC s otáčením zápěstí při švihání ovladači, respektive laserovými meči ve hře, tak rychlí, že museli vývojáři software přenastavit, aby nedocházelo k chybám. Před několika měsíci pak vyšel Beat Saber na platformě PlayStationVR. Přesnější čísla o prodejích na konzoli od Sony sice známa nejsou, ale v listopadu i prosinci šlo o nejstahovanější VR hru na této platformě.