V Číně vyrobili první funkční prototyp autobusu, který jezdí nad zacpanými silnicemi

Michal BenatzkyMichal Benatzky

screen-shot-2016-08-02-at-6-20-00-pm
0Zobrazit komentáře

Ve stále ucpanějších čínských městech představuje hromadná doprava problém. Zejména autobusy totiž musí v nekonečných kolonách čekat spolu s auty. Čínští inženýři tak před nedávném přišli s velmi zajímavým řešením, jak hromadnou dopravu zefektivnit. Video s autobusem, který se elegantně vznášel nad ucpanými silnicemi ale působilo spíše jako představa ze vzdálené budoucnosti.

Opak je ovšem pravdou, protože první prototyp tohoto bizarního prostředku již v Číně spatřil světlo světa. Pravdou je, že první reálný exemplář je o poznání střídmější, než odvážná studie z videa. V podstatě se jedná o velmi široký autobus zaujímající dva jízdní pruhy, který se bude pohybovat po kolejích, či drážkách na stranách silnice. Díky vyvýšení celého stroje pak nemusí řidiče tohoto autobusu budoucnosti zajímat provoz pod sebou – osobní auta se totiž schovají pod ním.

kickass

Přečtěte si takéProvoz největšího serveru na nelegální sdílení dat je u konce. Jeho vlastník byl zadrženProvoz největšího serveru na nelegální sdílení dat je u konce. Jeho vlastník byl zadržen

Transit Elevated Bus (TEB), jak se nový dopravní prostředek jmenuje, už má za sebou také první testy. Ve městě Qinhuangdao se nejprve testovaly brzdy a spotřeba energie. TEB je 21 metrů dlouhý, 7,6 metrů široký a 4,8 metrů vysoký, díky čemuž pojme až tři stovky pasažérů. Maximální rychlost tohoto elektrického stroje by měla dosahovat až 64 kilometrů v hodině, píše TechCrunch.

Snímek obrazovky 2016-08-03 v 11.27.09

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Tvůrci Pokémon Go zatrhli přístup vývojářům, kteří umožnili hledání pokémonů na mapě

pokemongo
0Zobrazit komentáře

Momentální fenomén, který jede na vlně kdysi populárních Pokémonů a funguje na bázi rozšířené reality, ve níž lze díky jednoduché aplikaci hledat, chytat a cvičit drobná stvoření, je absolutní senzací. Nejen kvůli tomu, že konečně donutil mladší lidi opět chodit hrát ven, ale i kvůli více než 8 milionům stažení aplikace a 10 milionům dolarům v denních příjmech.

Jen pro srovnání, dlouholetá herní společnost Supercell, stojící za peckou Clash of Clans, minulý rok vytvořila průměrné denní příjmy ve výši 6,3 milionů dolarů – v případě Pokémon Go by tak šlo o stanovení nového rekordu. Pokud to tak navíc bude pokračovat, jen Apple samotný si na zpracovaných transakcích v rámci aplikace v příštích 12-24 měsících vydělá až 3 miliardy dolarů.

maps

Přečtěte si takéGoogle kompletně redesignoval webovou i mobilní podobu své navigace Google MapsGoogle kompletně redesignoval webovou i mobilní podobu své navigace Google Maps

Hra měla ovšem již od startu spoustu problémů, co se technické stránky týče. Ať už to bylo až přespříliš čerpaných informací z propojeného Google účtu, včetně čtení e-mailů a dalších dat, tak neustálého problému s vyhledáváním pokémonů v okolí. Ty byly až donedávna zaznačeny svojí siluetou a několika stopami, které orientačně zobrazovaly jejich polohu.

steps

To ovšem v mnoha případech značně zlobilo a uživatelé tak začali používat některou ze služeb třetích stran, jako PokéHound nebo PokéVision, které byly schopny zobrazit na mapě přesnou polohu daného pokémona. Niantic, oficiální developer aplikace, ovšem poslední aktualizací svých podmínek a aplikace tyto služby zatrhl.

Využívaly totiž napřímo jeho API, jehož nově upravené podmínky takové „zneužívání“ nepovolují. Jedinou stále dostupnou službou je PokéRadar, který vymyslel vlastní systém, mimo oficiální API. Niantic bohužel zároveň v prohlášení zmínil, že ač o problému s hledáním pokémonů v okolí ví, nemá prozatím dostatečně kvalitní řešení, které by hráčům trápení odstranilo.

pokeradar