Viděli jsme jednu z nejnudnějších prezentací Applu a já se ptám: Nedochází výrobci iPhonů dech?

Petr Žabža, který má v Air Bank na starost vývoj a správu investičních produktů pro klienty, glosuje dění kolem společnosti Apple.

Petr ŽabžaPetr Žabža

zabzaKomentář

Foto: CzechCrunch / Archiv PŽ / Apple

Petr Žabža

1Zobrazit komentáře

Glosa Petra Žabži: Pokud jste na začátku týdne sledovali představení nového iPhonu 16, asi se mnou budete souhlasit, že šlo o jednu z nejnudnějších akcí, kterou Apple v posledních několika letech předvedl.

Craig Federighi, který má ve firmě na starost vývoj operačních systémů iOS či MacOS, strávil zhruba polovinu své prezentace popisem Apple Intelligence – většinu toho však ukázal už na červnové konferenci WWDC. Nemluvě o tom, že si právě o těchto funkcích mohou občané EU zatím nechat tak maximálně zdát.

Při uvedení telefonu iPhone 16 Pro, který by měl být tím nejzábavnějším modelem, jsme opakovaně slyšeli třeba o titanovém rámečku třídy 5… Jenže ten už má iPhone 15 Pro, který byl představen loni. Skutečným trhákem proto možná měla být informace, že iPhone 16 Pro je prvním telefonem na světě, v jehož útrobách tepe čip s trendy označením 3nm. Ovšem ne tak docela. Ten samý procesor je i v iPhone 15 Pro, který byl uveden na trh – ano, tušíte správně – loni.

Takhle by se dalo pokračovat dál. A pomyslnou třešničkou na dortu byl fakt, že celá bombastická akce byla předtočená, což je však u Applu relativně standardní věc už od roku 2020. Skalní jablíčkoví fanoušci tak z události museli „odcházet“ více než rozmrzelí a četl jsem nemálo komentářů (už zase), které volaly po návratu dechberoucích předváděček z dob Steva Jobse.

Jedna věc se Applu samozřejmě upřít nedá – je to skvělá mašina na peníze. Jenže fanoušci, klienti a spotřebitelé od něj čekají víc. Chtějí osobnosti, jako byl právě Steve Jobs nebo někdejší hlavní designér Jonathan Ive.

Chladný technokrat Tim Cook možná plní očekávání akcionářů, ale jinak se Apple (alespoň pro mě) stává relativně nudnou firmou, což je škoda. Protože pak by se někdo mohl začít ptát, proč stále platit prémiové ceny za jen inkrementálně zlepšované produkty? A je možné, že tato doba se blíží.

Rubriku Investice podporujíxtb_online-investing_logo_rgb-1jet-investment_logo_srgbjt-bankaamundi