Vstup Porsche do F1 se odkládá na neurčito. Spojení se stájí Red Bull Němcům ujelo
Nová pravidla v F1 znamenají příležitost pro příchod nových hráčů. U Audi to nebyl problém, Porsche se s Red Bullem ovšem nedohodlo.
Automobilka Audi potvrdila své zapojení do šampionátu F1 teprve před několik dny a už je tu další novinka týkající se snah koncernu Volkswagen naskočit do královny motorsportu. V květnu tehdejší šéf Volkswagenu potvrdil, že se do závodů chystá zapojit i Porsche. Jenže v jeho případě se tento plán začíná komplikovat.
Audi se do F1 zapojí prostřednictvím nových pohonných jednotek, které bude vyvíjet, vyrábět a dodávat prozatím nespecifikované závodní stáji. U Porsche se vědělo, že má zájem získat podíl v Red Bullu, tedy aktuálně nejúspěšnější stáji šampionátu. Spekulace hovořily o získání až 50procentního podílu ve stáji, která aktuálně vede v Poháru konstruktéru, a i její jezdec Max Verstappen stojí na vrcholu Poháru jezdců.
Jenže nyní Porsche vydalo prohlášení, ve kterém oznámilo, že jednání o možném spojení obou jmen již nadále nebudou pokračovat. Přesnější důvody značka neuvádí, hovoří jen o snaze dosáhnout partnerství nejen v technických otázkách, ale také těch týmových – a takové dohody nebylo možné dosáhnout.
Nicméně Porsche zanechává naději, že si do šampionátu najde cestu jinak. Oznámení je totiž zakončeno informací, že díky nadcházejícím změnám v pravidlech zůstává série F1 pro automobilku atraktivním prostředím. Důvodem je ostatně i stále rostoucí popularita šampionátů a velké peníze, které přitahuje.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Ona zmíněná změna pravidel se týká pohonných jednotek monopostů, které budou muset být od roku 2026 vybaveny více elektrifikovanými jednotkami spalujícími udržitelné palivo. A právě to by mohlo být pro Porsche jednou z cest, která bude do dění v F1 v budoucnu promlouvat.
V dubnu tohoto roku Porsche oznámilo, že na vývoj paliva, které kombinuje sílu vodíku s oxidem uhličitým, vyčlení až 1,7 miliardy korun. Pokud se mu podaří dotáhnout vývoj syntetického paliva ještě před rokem 2026, může se stát alespoň jeho dodavatelem. Vzhledem k jednáním s Red Bullem však budu ambice automobilky nejspíše daleko vyšší.