Warhorse Studios odhalí přídavek pro Kingdom Come 2. O víkendu si ho můžete zahrát ještě před vydáním

Warhorse Studios chystají první rozšíření pro Kingdom Come: Deliverance 2 – a kdo si pospíší, užije si ho už teď o víkendu v O2 universu.

good-game-29-zikmund-kingdom-come-se-tesi-na-comic-con

Foto: Comic-Con Prague / Warhorse Studios / CzechCrunch

Taky král Zikmund se těší na Comic-Con! A co ty?

0Zobrazit komentáře

Dohráli jste Kingdom Come: Deliverance 2 a hladově vyhlížíte tři ohlášené přídavky, které Warhorse Studios chystají? Jestli jste opravdu nedočkaví, tak zamiřte na pražský Comic-Con. Tam totiž první rozšíření s názvem Brushes with Death zakusíte ještě dřív, než oficiálně vyjde – spolu s tunou další herní zábavy.

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho videoherního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

„Letošní herní zóna bude skutečně rekordní,“ slibuje Pavel Koutský z týmu pražského Comic-Conu, který od pátku do neděle zaplní O2 universum. Protože to není jen přehlídka hostů (v čele s Odpadlíkem), cosplaye, přednášek a workshopů, ale taky příležitostí si zahrát hry deskové i digitální.

Kingdom Come na Comic-Conu

Dost možná tím největším comicconovým lákadlem pro hráče bude omrknutí či vyzkoušení na léto chystaného DLC pro Kingdom Come: Deliverance 2 s podtitulem Brushes with Death. V něm se hrdina Jindřich s pomocí záhadného umělce vydá odhalovat tajemství minulosti.

Vývojáři vám DLC ukážou na vlastním stánku, ale značky Warhorse Studios a KCD toho nabídnou mnohem víc. Producent Martin Klíma chystá přednášku o historii firmy a PR manažer studia Tobias Stolz-Zwilling bude jedním z hostů – třeba s Martinem Veselovským a Nicole ze Zrádců – zábavné diskuze CzechCrunche v neděli od 17 hodin.

Videoherní nálož novinek i retra

„Co se týče videoher, bude to fakt velké. Hala C bude praskat ve švech,“ teasuje Pavel Koutský chystanou digitální zábavu. Pro zájemce budou k dispozici stovky herních PC (GeForce RTX 5090 included) i konzolí s nejnovějšími hrami. Na neděli je v plánu turnaj ve Valorantu. A milovníky starších titulů potěší retroherna. „Ta letos zabere dvojnásobný prostor oproti loňsku a nabídne přes třicet historických konzolí a několik arcade automatů v plně funkčním stavu,“ říká organizátor.

Chcete vyhrát lístky na příští Comic-Con?

Jestli máte rádi české hry, přijďte na videoherní kvíz CzechCrunche v sobotu od 17 hodin – a možná vyhrajete vstupenky na Comic-Con Prague 2026!

Povídání, které chcete slyšet

Pokud vás drcení kláves a ovladačů náhodou omrzí, nezoufejte. Program Comic-Con Prague má celou linii věnovanou hernímu obsahu. Těšit se můžete třeba na pohled pod pokličku herního byznysu od šéfa obchodu Xzone Martina Schovance. Dabér Richard Wágner zase bude vyprávět o dabingu Kingdom Come 2, aby snad toho obsahu z Warhorse nebylo málo.

Soutěživější typy pak potěší Pavel Dobrovský a Honza Olejník z projektu RetroNation, kteří si přichystali pub kvíz o retro ceny. Nebo si přijďte vyslechnout přednášku o překladu filmů podle videoher od profi překladatelů. Či představení deskových her podle české historie. A když je řeč o deskovkách…

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Deskovky, kartičky i figurky

Ke Comic-Conu tradičně patří i nedigitální hry. Deskoherna v O2 universu se rozroste hned do dvou sálů O2 universa a své hry dovezou nejen velcí čeští vydavatelé jako Albi, Mindok nebo Blackfire, ale i gigant Asmodee – a to včetně deskovkových novinek.

„A nesmíme zapomenout na možnost si zahrát RPG nebo turnaje v karetních Star Wars Unlimited, které budou probíhat po celý víkend,“ dodává Koutský. Pro stolní stratégy i kreativně naladěné hráče pak bude velkým lákadlem wargaming, tedy figurkové válčení s možností si miniatury i nabarvit. Každopádně než na Comic-Con vyrazíte, nezapomeňte si přihlásit náš herní newsletter Good Game!

Top novinky ze světa her

👑 Britská BAFTA předávala ceny za nejlepší hry (vyhrál Astro Bot) a v souvislosti s tím vyhlásila taky anketu veřejnosti a fanoušků o nejvlivnější videohru vůbec. Na sedmém místě se objevilo Kingdom Come 2.

⛏️ Filmový Minecraft je hit. Ve Spojených státech utržil za první dny 163 milionů dolarů, což tam znamená nejlepší premiéru filmu podle videohry vůbec. Česká kina po prvním víkendu hlásila 226 tisíc diváků.

🚂 Vyšla dema dvou zajímavých CZ/SK her – slovenský Fogpiercer je tahová karetní strategie s obrněným vlakem v postapo světě, Implausible Tales jsou zase česká variace na oldschool puzzly a adventury v duchu The Lost Vikings, akorát se čtveřicí impů.

🤖 Microsoft představil hratelnou ukázku speciální verze Quakea II, kterou vygenerovala umělá inteligence. Dost fanoušků hry to navštvalo, nikoliv však jednoho z autorů Johna Carmacka – vlastně ji spíš pochválil.

🍄 České studio Amanita posílalo v posledních dnech celý výtěžek z prodaných her na humanitární pomoc Ukrajině. Nakonec se povedlo vybrat více než 1,5 milionu korun. Nejčastěji od Američanů, Ukrajinců a… Rusů.

📈 Nintendo Switch 2 bude dražší než jeho předchůdce. V Česku nedostal oficiální cenu, v e-shopech se objevuje v předprodeji většinou za 12 490 korun. Co se týče samotných her, ty by v budoucnu měly vyjít na 90 eur ve fyzické verzi a 80 eur v digitální.

🔫 Legenda taktických her se vrací. Vyšli Commandos: Origins a v recenzích zatím sbírají víceméně dobrá hodnocení. Jacka O’Haru a spol. najdete i v Game Passu.

Takovou hru jste ještě nehráli. Vypadá jako nádherný animák s obřím sumcem a navíc má české titulky

V novince South of Midnight zavítáte na americký jih plný magie a strašidel z tamního folklóru. Hratelnost moc nepřekvapí, ale atmosféra to vyváží.

south-of-midnight-1

Foto: Compulsion Games

South of Midnight je povedená nová hra odehrávající se na jihu USA

0Zobrazit komentáře

Kdepak obří draci, elfí království a nemrtví rytíři. Spíš přerostlý mluvící sumec, bažiny amerického jihu a přízrak z alabamských legend, který unáší děti jako Polednice. Novinka South of Midnight nabízí dost jiný typ fantaskního světa, ale o to víc překvapí. Připočtěte si bluesovou hudbu a vizuál jak z animovaného filmu a máte hru, která si i přes pár zádrhelů zaslouží pozornost.

Hlavní hrdinka Hazel v ní po boku přátelského (a někdy pěkně oprsklého) sumce putuje močály a lesy za svou zmizelou matkou, kterou odnesla povodeň. Během toho odhaluje kouzla a čáry, ve stínech žijící tajemné bytosti a pravdu o svém původu. Zjišťuje, že některé povídačky z dětství jsou skutečnější, než si myslela, a jsou doslova vetkány do života místních.

To je ve výsledku i hlavní herní náplň. Hazel v sobě objeví magické schopnosti, kdy dokáže využívat pro jiné neviditelná vlákna k rychlému pohybu nebo při boji se stínovými démony. Po cestě tak rozplétá jednotlivé historky, o kterých si lidé v bažinách dlouhé roky šeptají. Pomáhá zacelit rány a zahnat příšery, které mají ale někdy úplně jinou podobu, než čekala.

South of Midnight není o žádné epické záchraně světa ani o vyvolené dívce, která musí spasit svět. Hra dává důraz na menší, ale o to konkrétnější a nakonec i silnější témata, jako jsou celoživotní výčitky, skrývání vlastních problémů před blízkými… a hlavně význam rodiny. Ať už logicky v příběhu samotné Hazel a její matky, nebo v jednotlivých mýtech a jejich rozplétání. Jak moc se můžeme na své blízké spolehnout? Je krevní pouto opravdu tak důležité? Proč žijeme ve světě, kde milující rodiče přicházejí o své děti a naopak jiní ty své s pálenkou v ruce bijí?

Na každém kroku na vás dýchne atmosféra jihu Spojených států. Bažiny plné komárů a polorozpadlých chatrčí jsou málem i přes televizi cítit shnilým dřevem. Pohádky o strašidlech, která kradou děti, nebo o přerostlém aligátorovi zase působí jako skvělá alternativa k barevným disneyovkám, jež jinak plní kinosály. Chudoba a otrokářská minulost jsou představeny přirozeně jako něco, na čem Amerika taky bohužel vyrostla.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

To vše je poměrně přímočaré, hra vás vede téměř koridorem plným jednoduchého šplhání, plachtění nebo běhání po stěnách, jež jste už pravděpodobně v mnoha jiných titulech viděli. Jenže je tu taky grafika a naprosto skvělá, neotřelá hudba, která zhruba dvanáctihodinovou akční adventuru odlišuje od jiných.

South of Midnight je záměrně stylizovaná hra, která necílí na hyperrealistický vzhled. Místo toho má vizuál podobný stop motion animákům, kdy se některé postavy či zvířata pohybují jakoby trhaně. Většinou to vypadá dobře, občas ale záseky působí spíš nechtěně a jako chyba (což klidně může být realita, protože hra byla v recenzní verzi bez některých oprav). Každopádně pokud by v někom animace vyvolávala rušivé dojmy, vždy si může zapnout plynulejší režim. Jen se pak ochudí o jistou výjimečnost hry.

Druhá zmíněná složka je ale všudypřítomná, a sice hudba od Oliviera Deriviera, který stojí třeba i za výborným soundtrackem k oběma dílům A Plague Tale. Často tu využívá trubky, chraplavý zpěv nebo sbor. Chvílemi si tak přijdete jako v zakouřeném jazzovém doupěti v New Orleans – a přitom u toho uhýbáte útokům obřího opeřence, jakési variace na pověsti o vlkodlacích.

Menší vadou na kráse je ještě určitá repetitivnost v bojích s řadovými nepřáteli. Stačí si osahat mechaniky hry a poměrně rychle zjistíte, jak je zvládnout bez mrknutí oka. Naštěstí je ale ozvláštňují střety s bossy v podobě bytostí z jižanského folklóru, kdy v podstatě každý z nich má i nějaký hlubší význam a není to jen přerostlý obr, který vám holt zkřížil cestu. South of Midnight určitě není výzva. Pokud se ale budete soustředit na vizuální stránku, hudbu a vyprávění příběhu, její jednoduchost vám vadit nejspíš nebude.

Studiu Compulsion Games, které má za sebou například spíš vlažněji přijatou hru We Happy Few, se povedlo posunout zase o něco výš. Od roku 2018 spadají pod křídla Xboxu, a tak je i South of Midnight součástí předplatného Game Pass. Kromě téhle konzole hra vyjde 8. dubna i na počítačích, a co je velmi příjemný bonus: má kompletně českou lokalizaci.