Zákaz sdílení hesel funguje. Netflix získal více nových předplatitelů, než se čekalo, a akcie rostou
Streamovací službě přibylo ve třetím čtvrtletí devět milionů předplatitelů. Zároveň oznámila, že v některých zemích zdraží.
Jakmile Netflix ve středu večer našeho času oznámil své finanční výsledky za poslední čtvrtletí, jeho akcie po uzavření trhů vyrostly o více než dvanáct procent. Investory potěšilo, že počet nových předplatitelů, které streamovací služba dokázala získat, byl výrazně větší, než předpokládali analytici. Netflixu přibylo od července do konce září devět milionů nových předplatitelů, zatímco předpovědi mluvily o šesti milionech. Celkem má Netflix celosvětově 247 milionů předplatitelů. Nárůst firma přisuzuje i tomu, že se snaží omezit sdílení hesel v rámci jednotlivých účtů.
Nicméně podle očekávaní analytiků dopadly finanční výsledky, Netflix ve třetím čtvrtletí vykázal příjmy ve výši 8,5 miliardy dolarů (199 miliard korun). Další růst tržeb i ziskovosti má pohánět mimo jiné zvýšení ceny vybraných předplatných v některých zemích. Netflix oznámil, že se nová cenová politika prozatím dotkne Spojených států, Velké Británie a Francie. Například cena prémiového tarifu v USA, který je bez reklam, stoupla o tři dolary (70 korun) měsíčně na 23 dolarů (v přepočtu 540 korun). Měsíční předplatné s reklamami nadále stojí sedm dolarů, což odpovídá 165 korunám.
Právě o levnější předplatné, ve kterém diváci narazí na reklamy, má být stále větší zájem. Firma uvedla, že počet předplatitelů tohoto plánu vzrostl mezikvartálně o 70 procent. O jak velký podíl z celkového počtu zákazníků se jedná, není známo. Levnější plán s vloženými reklamami navíc zatím není dostupný ve všech zemích. Ani v Česku, kde mají uživatelé na výběr ze tří tarifů, které jsou všechny bez reklam.