Žluté vlaky loni přepravily přes 10 milionů lidí. RegioJet má vedle rekordu také velkou posilu z Českých drah
RegioJet rozjel svou žlutou lokomotivu ve velkém stylu a rok 2019 si může odškrtnout jako velice úspěšný. Jeho vlaky totiž přepravily rekordní počet cestujících a zároveň získal nového technického ředitele, kterým se stal Miroslav Kupec, bývalý generální ředitel Českých drah.
Že rok 2019 přinese RegioJetu historické úspěchy, napovídala již čísla z první poloviny minulého roku. Za prvních šest měsíců RegioJet dokázal přepravit 3,1 milionu cestujících, což bylo meziročně o čtvrt milionu osob více.
Se stoupajícím počtem cestujících zákonitě přišly také vyšší tržby. V polovině roku vykázal RegioJet zisk před zdaněním ve výši 102 milionů korun s tím, že do konce roku plánoval překonat částku 200 milionů korun, což se mu s největší pravděpodobností i podařilo.
Podle nejnovějších údajů firmy, která patří podnikateli Radimu Jančurovi, za celý minulý rok přepravily vlaky žlutého dopravce na všech svých trasách dálkových i regionálních spojů v Čechách, na Slovensku i v Rakousku více než 10,5 milionu cestujících, což je meziročně nárůst o jeden milion nových cestujících.
Nejvíce se na tomto čísle podílely dálkové spoje provozované ve třech zmíněných zemích. Na nich se dohromady přepravilo 6,5 milionu cestujících, což představuje nárůst o 600 tisíc nových cestujících využívajících spoje na trasách Praha–Brno–Vídeň–Bratislava.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsBěhem léta se RegioJetu podařilo dosáhnout 93% průměrné obsazenosti vlakových souprav na trase Praha–Brno–Vídeň. To potvrzuje, že pro dálkové cestující představuje RegioJet atraktivního přepravce a zájem tak nejspíše bude i o chystané spoje do Budapešti, které propojí maďarské hlavní město s Prahou i Vídní. Na rok 2020 jsou naplánovány také nové spoje na Ukrajinu a do Polska.
S rostoucím zájmem o služby RegioJetu souvisí i dvě výrazné novinky týkající se vozového parku i vedení společnosti. Aby byla expanze co nejefektivnější, začne RegioJet provozovat nové lokomotivy Bombardier Traxx MS3. Do provozu jich bude nasazeno zprvu patnáct a RegioJet by chtěl jejich počet v budoucnu navyšovat. Spolu s tím chce společnost postavit také vlastní nové depo a rozšířit své technické a údržbové základny.
Změna týkající se vedení je spojena se jménem Miroslava Kupce, který do RegioJetu nastoupil na post technického ředitele celého vlakového holdingu RegioJetu. Do něj spadají mimo dálkové spoje i regionální spoje v Ústeckém kraji a na Slovensku.
Šedesátiletý Miroslav Kupec přináší cenné zkušenosti spojené s dlouholetou praxí v oboru. Ty v minulosti sbíral na pozici generálního ředitele Českých drah, kde působil necelých rok do loňského června, či ve vrcholném vedení největšího tuzemského výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation. Na starosti bude mít řízení a rozvoj celé technické a údržbové základny RegioJetu.