Aplikaci Flipboard, umožňující na mobilních zařízeních jednoduše konzumovat personalizovaný obsah v „časopisové podobě“, vám asi nemusíme představovat. Už dlouhodobě totiž patří k tomu nejoblíbenějšímu co v obchodech App Store a Google Play najdete.
A potvrzují to i aktuální čísla, která Flipboard, respektive jeho CEO Mike McCue právě poodhalil na konferenci MobileBeat 2015 v San Franciscu. Zatímco v únoru tohoto roku měla aplikace 40 milionů měsíčně aktivních uživatelů, v červenci už to bylo neskutečných 70 milionů.
Ačkoliv podle McCua je příčin pro takto strmý růst několik, dá se poměrně logicky předpokládat, že jedním z hlavních důvodů je především spuštění dlouho odkládané desktopové verze, kterou Flipboard oficiálně představil právě v únoru tohoto roku.
Mimochodem, Flipboard je aktuálně nainstalovaný na zhruba 300 milionech mobilních zařízení.
Instagram je dnes jednoznačně nejznámější a zároveň nejúspěšnější foto aplikací, kterou na mobilních telefonech najdete. Tahle pozice se navíc upevnila před třemi lety, když se Instagram stal hlavním cílem Facebooku, který za něj dvojici zakladatelů (Kevin Systrom a Mike Krieger) neváhal zaplatit jednu milardu dolarů.
Začátky Instagramu ale rozhodně nebyly jednoduché a nechybělo mnoho a aplikace vůbec nemusela existovat. Podívejte se, jak to celé začalo:
1) Budoucí zakladatel Instagramu Kevin Systrom v roce 2006 úspěšně dokončuje studia na Stanfordu a začíná pracovat ve společnosti Google jako product marketing manager
3) Po dvou letech Systrom Google opouští a míří do geolokačního startupu Nextstop, založeným bývalými zaměstnanci Googlu (Nextstop mimochodem v roce 2010 koupil Facebook)
4) Během této práce dostává Systrom nápad na novou aplikaci s názvem Burbn, která by kombinovala check-iny se sociálním hraním. Vytváří proto první prototyp, který následně na párty představuje investorům z Baseline Ventures a Andreessen Horowitz
5) Po setkání s investory se rozhodne opustit Nextstop a věnovat se čistě svému projektu. Dva týdny na to od investorů získává první seed investici ve výši 500 tisíc dolarů
6) Potkává spoluzakladatele Mika Kriegera, se kterým vytvoří první reálnou verzi aplikace, která nabízí hned několik funkcí najednou, od check-inů a plánování, přes nahrávání fotek, až po získávání bodů za trávení času s kamarády. Velmi rychle se však ukáže, že appka nemá šanci na úspěch, protože je až příliš komplikovaná
7) Společně s Kriegerem se tedy rozhodnou, že se budou soustředit pouze na jednu klíčovou funkci a to fotografie
8) Za týden vytvoří další nepovedený prototyp
9) Vrací se k původní aplikaci Burbn, kterou vydávají pro iPhone. Je zde však stále stejný problém. Aplikace je příliš komplikovaná a přeplácaná
10) Rozhodnou se tedy k radikálnímu kroku a odstraní opravdu všechny funkce…tedy až na jednu: sdílení a nahrávání fotek
11) Aplikace dostává nový název: Instagram
12) 8 týdnů na to, přesněji řečeno v říjnu 2010, je Instagram oficiálně spuštěn a velmi brzy se stává nejpopulárnější foto aplikací
13) V lednu 2011 Instagram zavádí hashtagy
14) V únoru 2011 Instagram získává investici ve výši 7 milionů dolarů, což posouvá jeho valuaci na 25 milionů dolarů
A dále už tento příběh znáte. V roce 2012 Facebook kupuje Instagram za 1 miliardu dolarů a postupně z něj vytvoří kolos, jehož hodnota se dnes odhaduje na více než 35 miliard dolarů.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.