Česká platební brána ThePay loni vyrostla o čtvrtinu. Protočily se přes ni transakce za 2,2 miliardy korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

havel

Daniel Havel, spoluzakladatel ThePay

Platební brána ThePay byla založena v roce 2011, od roku 2015 naplno působí z Jihlavy a dnes patří mezi tři největší platební brány v Česku vůbec. Potvrzují to i finanční výsledky za loňský rok, který byl pro firmu sídlící na pomezí Čech a Moravy rekordní. ThePay v roce 2018 zprostředkovalo transakce za 2,2 miliardy korun, což znamenalo meziroční růst zhruba o čtvrtinu. Ještě významněji nicméně rostly tržby, které představují část, již si ThePay bere z transakcí jako provizi, a to o více než 44 % na necelých 19 milionů korun.

Důležitým hnacím motorem pro růst firmy je aktuálně partnerský program, který ThePay vytvořilo na míru pro poskytovatele e-shopových řešení, jimž dodává platební řešení. Celkem dnes firma poskytuje různým obchodům a společnostem již přes 1 200 platebních bran s tím, že pod jednou střechou nabízí celkem 20 platebních metod od plateb kartou přes platby předvyplněným bankovním tlačítkem až po kryptoměny. V rámci partnerského programu má dnes ThePay 51 partnerů a dále ho rozšiřuje.

„S našimi partnery férově participujeme, a to 50/50 na výnosech z platební brány. Partner dodává nové e-shopy a spravuje implementace, my dodáváme platební řešení. Našimi klienty dnes nejsou jen e-shopy, které prodávají zboží a služby, ale také telekomunikační společnosti, finanční sektor, neziskové organizace, prodejci vstupenek a mnoho dalších,“ popisuje jeden ze spoluzakladatelů ThePay Daniel Havel.

thepay-kancelar

Další důležitý pilíř, na němž ThePay staví stůj byznys, představuje aplikace Sender, která má opačnou funkci než platební brána a odlišuje jihlavskou službu od ostatních platebních bran na trhu. Sender totiž peníze nepřijímá, ale odesílá a navíc umí v reálném čase převádět finance v rámci bank bez nutnosti čekání do druhého dne, jak bývá standardem. Sender pro odesílání peněz v reálném čase využívá například skupina Home Credit a další desítky subjektů, které potřebují nepřetržitě peníze nejen přijímat, ale také odesílat bez ohledu na banku příjemce.

Plánovaný růst firmy o dalších více než 35 procent pro letošní rok, kdy chce ThePay zprostředkovat platby za 3 miliardy korun, pak Havel vysvětluje tím, že stále vidí obrovský potenciál pro rozšiřování v segmentech, které na osedlání online platbami teprve čekají. Navíc ThePay navázalo koncem loňského roku partnerskou spolupráci na dodávku platebních terminálů, díky čemuž začne oslovovat napřímo také kamenné prodejny, provozovny, které dosud přijímaly pouze platby v hotovosti.

„Od února začneme nabízet hned tři typy platebních terminálů určené pro platby kartou. Vznikne tím zajímavá synergie v našem portfoliu, protože jsme zjistili, že každý čtvrtý e-shop má alespoň jednu kamennou provozovnu,“ popisuje další plány Daniel Havel, který i po osmi letech drží firmu v relativně malém počtu, aktuálně 15 lidí, a zakládá si na osobním přístupu k jednotlivým partnerům a klientům.

Zahraniční plány a udržení malého týmu

„Projekty běží, vše je flexibilnější. Víc osobní. Nové kolegy nehledáme přes klasické pracovní portály, protože ty dnes už dávno nefungují tak, jak by měly, a v našem oboru obzvlášť. Osvědčilo se nám, že ten, komu se líbí, co děláme, si nás najde sám. A většinou to funguje. Tento rok bychom rádi rozšířili marketingové pozice a postavili obchodní oddělení na distribuci POS terminálů,“ doplňuje Havel.

thepay

Rok 2019 by měl v ThePay také znamenat první expanzi do zahraničí. Daniel Havel původně plánoval proniknutí na první zahraničí trhy už v loňském roce, ale s ohledem na zpřísněné podmínky vyplývající z nového zákona o platebním styku a souvisejících obecných pokynů EBA se nepodařilo včas získat povolení k činnosti Instituce elektronických peněz (EMI), která umožní právě vstup na zahraniční trhy.

Jihlavská společnost nejprve musela České národní bance prokázat, že má veškeré systémy a procesy bezpečné, což se podařilo, a letos by už tak expanzi nemělo nic bránit. ThePay, které patří do realitní a finanční skupiny Havel Holding, všechny tyto kroky podniká bez externích investic, jelikož si na svůj byznys vydělává sama. Do jakých zemí se ThePay vydá jako první, zatím Havel odmítá prozradit, ale mělo by to být již brzy.