Umělá inteligence ukázala, jak by vypadala hlavní postava ze hry Doom v reálném světě

Michal PtáčekMichal Ptáček

doom1

Foto: 1MightBeAPenguin/Reddit

0Zobrazit komentáře

I téměř 26 let po vydání patří first person střílečka Doom k tomu nejlepšímu, co se na počítačových monitorech objevilo. Na svou dobu revoluční technologie totiž i díky genialitě hlavního programátora Johna Carmacka, který vůbec poprvé do 3D herního enginu implementoval podporu dynamických světel a stěn s jinými než pravými úhly, posunula hraní her na novou úroveň. To o rok později stvrdilo i vydání ještě kultovnějšího pokračování Doom 2.

Kultovním se v očích hráčů stala i hlavní herní postava mariňáka, fanoušky často označovaná jako „Doomguy“. Tato dnešní optikou rozmazaná směs pixelů totiž několika grimasami reagovala na jednotlivá zranění a částečně i děj ve hře. Každému hráči Dooma se tak určitě vybaví moment, kdy získal do výbavy novou zbraň, například rotační kulomet.

Dnes máme rok 2019 a moderní technologie nám i v těchto ohledech dávají do rukou možnosti dříve netušené. Například výrazné zmodernizování a oživení právě takové klasiky, jakou Doom je. To přesně se povedlo díky kombinaci umělé inteligence a neuronových sítí, která přetvořila pixelového Doomguye do vysokého rozlišení.

doom-1

Nahoře původní postava z Dooma, dole vygenerovaný obličej

Vůbec poprvé tak mohou fanoušci hry získat představu, jak by hlavní herní postava vypadala jako reálný člověk.

Celý proces se skládal z několika kroků a dle autora nápadu, který svůj výtvor poprvé prezentoval na populární sociální síti Reddit, bylo nutné začít částečnou editací původního herního avatara programy Waifu2x, GIMP a FaceApp.

beatsaber-m

Přečtěte si takéČeský VR hit Beat Saber bude ještě zábavnější. Jeho tvůrci představili 360stupňový módČeský VR hit Beat Saber bude ještě zábavnější. Jeho tvůrci představili 360stupňový mód

Ty se však nepostaraly o modelování obličeje, pouze původní pixelové postavičce dodaly novou sadu zubů, které samotná AI technologie není u vizuálních dat s extrémně nízkým rozlišením schopna zaznamenat.

K samotnému vygenerování tváře pomocí umělé inteligence byla následně bez jakékoliv další pomoci použita technologie StyleGAN od amerického výrobce grafických karet nVidia, známá pro svoji schopnost generovat realistické obličeje neexistujících lidí. A právě ta vytvořila finální a lidskou podobu jedné z nejslavnějších postav herní historie.

doom-1

Doom 2 z roku 1994

Diskuze (0)

Novinka

Anonym