Revolut loni přesáhl 10 milionů uživatelů, meziročně počet ztrojnásobil. Stejně rychle roste ale i jeho ztráta
Tržby i počet uživatelů britského Revolutu rychle rostou, stejně tak však nejhodnotnějšímu fintechu v Evropě roste i ztráta. V meziročním srovnání loni téměř ztrojnásobil uživatelskou základnu ze 3,5 milionu na 10 milionů, což startupu procházejícímu transformací na klasickou banku pomohlo také zvýšit tržby z 58 milionů liber v roce 2018 na loňských 162,7 milionu liber (přibližně 4,7 miliardy korun).
Navzdory tomu se však ztráta Revolutu během loňského roku ztrojnásobila, z úrovně 33 milionů liber v roce 2018 na 106,5 milionu liber (3 miliardy korun), poznamenal server CNBC. Podle vyjádření firmy jsou negativní výsledky hospodaření způsobeny investicemi do mezinárodní expanze a nových produktů jako například možnost obchodovat na burze.
„I když před sebou pořád máme kus cesty, s našim pokrokem v roce 2019 jsme spokojeni. Počet denních aktivních uživatelů jsme zvýšili o 231 procent a počet platících zákazníků vzrostl o 139 procent,“ uvedl Nikolaj Storonsky, zakladatel a CEO Revolutu. Podle jeho dřívějšího vyjádření pro deník Financial Times by se firma měla do zisku přehoupnout ještě letos, i přes pandemii koronaviru.
Až 60 procent příjmů Revolutu, navzdory snaze o jejich diverzifikaci, loni pořád tvořily výměnné poplatky, kdy si firma účtuje 0,2 procenta za každou transakci debetních karet svých uživatelů, všímá si dále portál Sifted. Z prémiových předplatných loni fintech inkasoval přibližně 40 milionů liber, dalších 20 milionů pak z dalších zdrojů, jako je zmiňovaný trading na burze.
Aktuálně má Revolut už 13 milionů uživatelů a podle svého vyjádření na tempu růstu neztrácí ani během letošního roku, ve kterém je chování spotřebitelů výrazně ovlivněno pandemií.