Poprvé jsme neměli ani jeden fotbalový zápas, hlásí český Livesport. Pandemii i tak ustál a utržil 2,5 miliardy korun

Zakladatel Livesportu Martin Hájek

Foto: Livesport

Úterý 21. dubna 2020 bude už navždy zapsáno do historie Livesportu. V aplikacích české technologické společnosti Martina Hájka, která zásobuje sportovními výsledky fanoušky po celém světě, totiž nebyl ke sledování ani jeden fotbalový zápas. Přestože Livesport pokrývá tisíce soutěží, pandemie před rokem zmrazila většinu sportovního dění po celém světě. Pandemický rok se mu ale nakonec podařilo ustát.

„I v tak složitém roce se skupině firem Livesport podařilo udržet příjmy na stejné úrovni jako v roce 2019,“ říká pro CzechCrunch provozní ředitel Livesportu Patrik Dzurenda. Firma si tak připsala tržby ve výši 2,5 miliardy korun. Po jarním příchodu pandemie koronaviru a zásadním propadu v návštěvnosti to tak nevypadalo, ale sportovní soutěže se nakonec opět rozjely.

V říjnu už Livesport na svých webech a aplikacích opět počítal přes 90 milionů fanoušků a podobně prý rostly také klíčové tržby z reklam. „Bylo to napínavé až do úplného konce. Dlouho jsme počítali s tím, že naše firmy obrat 2,5 miliardy korun z roku 2019 nezopakují, ale díky silnému závěru roku se nám to podařilo,“ říká Patrik Dzurenda

Nejprve propad, pak opět rekordy

Ze zmíněných 90 milionů fanoušků, kteří v době, kdy se hrají sportovní soutěže po celém světě, Livesport pravidelně navštěvují, se loni jejich počet propadl až na 20 milionů. To bylo v dubnu, kdy jinak probíhá nejen ve fotbale vrchol sezony a návštěvnost naopak trhá rekordy. Postupně se však odkládalo fotbalové mistrovství Evropy, světový šampionát v hokeji a další významné sportovní akce.

„V úterý 21. dubna 2020 jsme u nás dokonce neměli ani jeden fotbalový zápas – a to pokrýváme tisíce soutěží. Tím se tenhle den zapsal do historie Livesportu. Od roku 2006, kdy jsme spustili první stránky, jsme nic takového nezažili,“ popisuje Dzurenda, jak vypadalo opravdové sportovní sucho. Jakmile se ale zápasy rozběhly, v některých metrikách už zase v pražských Nových Butovicích, kde Livesport sídlí, mohli počítat rekordy.

livesport-aplikace21

Aplikace Livesport

Foto: Livesport

Růst samotné návštěvnosti se sice koncem loňského roku zastavil, ale přes 90 milionů fanoušků začalo na Livesportu otevírat více stránek. V listopadu tak poprvé padla hranice tří miliard zhlédnutých stránek a v prosinci byl rekord ještě zvýšen na 3,13 miliardy. Livesport to přikládá zejména tomu, že poskytuje u jednotlivých zápasů stále více informací, a to nejen těch aktuálních, ale byla doplněna spousta údajů také z minulosti.

„Sportovní fanoušci mají čím dál víc důvodů u nás zůstávat,” říká Patrik Dzurenda. „Navíc jsme loni výrazně zrychlili načítání webů i ve vzdálených zemích, takže už zbytečně nepřicházíme o návštěvníky z jiných kontinentů, kterým se naše sportovní data zobrazovala pomalu,“ dodává provozní ředitel Livesportu.

Neméně klíčovou metrikou pro fungování firmy je pochopitelně také zisk. Ten Livesport dlouhodobě nesděluje, nicméně v roce 2019 se měl dle našich informací pohybovat ve vyšších stovkách milionů korun. Jak tento ukazatel ovlivnila pandemie, firma prozradit nechce. Během loňského roku každopádně provedla celou řadu investic, z nichž by ráda těžila do budoucna.

Zakladatel Livesportu Martin Hájek již delší dobu hovoří o ambici vytvořit vlastní televizi. I proto loni v červnu koupil filmový portál Kinobox. „Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci. Kinobox v budoucnu obohatíme o streaming televizního vysílání,“ pravil Hájek.

patrik-dzurenda

Patrik Dzurenda, provozní ředitel Livesportu

Foto: Livesport

Livesport v televizních plánech postupuje po menších krůčcích a prozatím do svých aplikací přidal možnost sledovat vybrané sportovní kanály jako ČT Sport, Nova Sport či Golf Channel. Spustit se mu loni podařilo také očekávanou aplikaci FlashNews, která se měla stát centrem pro veškeré zprávy, které vás zajímají.

Po velké vlně nevole ze strany vydavatelských domů byl však tento ambiciózní projekt pod vedením Filipa Horkého zastaven v rozletu. Jeho budoucnost aktuálně v Livesportu komentovat nechtějí, ale brzy by prý měli ukázat další novinky. Menším projektem podobného ražení je aplikace FlashSport, která se soustředí na agregování zpráv ze světa sportu.

Během pandemického roku se pak činil také sám zakladatel Livesportu Martin Hájek, který finančně podpořil rozjezd nové streamovací služby Dramox, jež se zaměřila na pomoc uzavřeným českým divadlům, a výsledky má zatím tuzemský divadelní Netflix velmi slušné. Prostřednictvím Livesportu se pak Hájek rozhodl podpořit IT komunitu Česko.Digital.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.