České Hedepy roste a na rozvoj online psychoterapie nabírá dalších 8 milionů. Zamíří i do Evropy

Filip HouskaFilip Houska

hepedy

Foto: Hedepy

Zakladatelé Brain One Martin Zdražil, Lukáš Krčil, Roman Zámečník spolu se Žanetou Krčilovou

0Zobrazit komentáře

Česká online psychoterapie Hedepy, za kterou stojí pražské studio Brain One, loni potvrdila, že lidé mají o odborné rady prostřednictvím videohovorů zájem. Jen za první tři měsíce od spuštění na ní proběhlo 700 sezení a rezonovala i mezi investory, kteří do ní v listopadu vložili nižší jednotky milionů korun. Hedepy se navíc nezastavuje ani teď – obdržela další velkou investici a chce za hranice.

Na spuštění nových funkcí i expanzi do Evropy nabírá Hedepy dalších 8 milionů korun, které do mladé platformy posílají především stávající investoři, jmenovitě zakladatel českého e-shopu Vivantis a známý andělský investor Martin Rozhoň spolu s Alexandrem Reggio-Paquetem. Právě tato dvojice zajistila Hedepy důležitou investici i během úvodních měsíců od spuštění. Dohromady tak služba nabrala již 15 milionů.

„Vidím velký potenciál ve zkvalitňování a hlavně zpřístupňování psychologie lidem. Předtím člověk musel čekat na objednání k terapeutovi minimálně dva měsíce, Hedepy vám najde terapeuta na míru během 24 hodin. To je pro mě zlomové,“ zmiňuje klíčové výhody platformy Martin Rozhoň, který v ní drží téměř jednadvacetiprocentní podíl.

Pomoc z pohodlí domova

Hedepy totiž funguje na poměrně jednoduchém principu. Pokud jste v situaci, která vás psychicky trápí a potřebujete si o ní popovídat s odborníkem, můžete zavítat na web, vybrat si z desítek ověřených psychoterapeutů, rezervovat si čas sezení a pak se jen přes počítač nebo telefon připojit. A jak se ukazuje, tento postup je pro čím dál více lidí stále pohodlnější.

Lukáš Krčil, který Hedepy z pozice CEO řídí, uvádí, že psychoterapeutická služba roste meziměsíčně o 20 procent a do dnešního dne již zprostředkovala přes šest tisíc online sezení. Důvodem pro zvýšený zájem je nejen pandemie, díky níž se lidé nemohli dostat do ordinací, ale i fakt, že se klienti „na dálku“ více otevřou a nemají takové zábrany.

hedepy

Foto: CzechCrunch

Na Hedepy si můžete vybírat vlastního psychoterapeuta

„Při první koronavirové vlně jsme provedli výzkumné šetření formou rozhovorů s klienty terapie nebo se zájemci o terapii. Zjistili jsme, že se Češi stydí o svých psychických problémech mluvit,“ popisoval Krčil loni v září, kdy se Hedepy rozjíždělo. Důležitou roli může hrát i skutečnost, že uživatelé nemusí nikam dojíždět a jsou ve své domácí komfortní zóně.

Nejvíce pak k psychoterapeutům, kteří mají na Hedepy vytvořené medailonky včetně ceny za sezení, přichází lidé trpící úzkostmi. Podle nedávného průzkumu, jenž tvůrci vykonali spolu s odborníky z Centra pro výzkum psychoterapie na 600 klientech, řeší tento problém v 62 procentech případů. Jak ukazuje graf nejčastěji řešených témat, v těsném závěsu jsou vztahy a boj se sebevědomím, na předních pozicích je i stres se strachem.

Podle Národního ústavu duševního zdraví počet depresí v české populaci vzrostl během posledních tří let trojnásobně a stále roste, jen Češi ale pomoci nepotřebují. Konkrétně depresemi má na základě předloňského průzkumu Světové zdravotnické organizace globálně trpět přes 260 milionů lidí, a proto se i Hedepy bude snažit alespoň minimálně pomoci.

Ještě letos bude chtít vstoupit na jeden nebo dva evropské trhy, přesné země ale nezmínilo. Spolu s tím plánuje přidat nový obor týkající se duševního zdraví a postupovat tak, aby se tvůrci dostali do černých čísel ideálně v roce 2023. Alespoň takto si to představují.

„Po stránce byznysu to pro nás vypadá lépe, než jsme čekali. Možná i proto do nás velkou část investují současní investoři (mezi ně patří i Žaneta Krčilová, která se stará o komunitu terapeutů – pozn. red.). Zajímají se o nás také fondy, ale na ně teprve přijde čas. Jsme teď orientovaní na růst a uspokojování potřeb klientů a terapeutů,“ zakončuje pro CzechCrunch Lukáš Krčil.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina