Bolt přijíždí do Prahy se stovkami elektrických koloběžek. Parkovat s nimi nebude možné kdekoliv
Přeprava autem, rozvoz jídla i potravin, sdílená elektrokola a teď už i elektrické koloběžky. Estonský startup Bolt, který na přelomu loňského a letošního roku nakoply mnohamiliardové investice, oznámil další novinku v expanzi svých služeb v Česku. V hlavním městě začal nabízet také své sdílené koloběžky, přičemž do ulic městských částí Praha 1 až 10 jich v první fázi rozmístí zhruba dvě stovky. Podle poptávky pak bude v daných lokalitách upravovat počet strojů i stanovišť.
Podobně jako elektrická kola, jež Bolt v hlavním městě rozmístil v říjnu loňského roku, bude podle vyjádření firmy koloběžky možné si vypůjčit a vrátit pouze na dedikovaných stáních. V Praze je jich aktuálně přibližně 500 a mimo ně aplikace uživatelům nedovoluje jízdu ukončit.
Pro Bolt není Praha prvním městem, kde své koloběžky nabízí. Před rokem je nasadil v Olomouci, následně pokračoval Boskovicemi a Pardubicemi, v březnu letošního roku pak Brnem a Ostravou. Celkově je provozuje v deseti tuzemských městech a během léta by mělo přibýt několik dalších.
Bez poplatku za odemčení
V Praze se platforma přidává ke konkurenční službě Lime, která sdílené koloběžky provozuje už několik let. V ulicích hlavního města přitom v posledních letech bylo možné potkávat například i stroje od společnosti Revolt, která však nedávno ukončila svoji činnost. Bolt se nicméně oproti konkurenčnímu Limu odlišuje v cenové politice.
Zatímco Lime v Praze účtuje 25 korun jen za odemčení stroje a následně tři koruny za každou minutu jízdy, u Boltu uživatel v hlavním městě zaplatí 2,50 koruny za minutu bez úvodního poplatku. Desetiminutová jízda by tak měla vyjít na 25 korun. V jiných městech má přitom Bolt ceny nastavené vyšší, je tedy možné, že v budoucnu zdraží i v Praze.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Uvedení našich elektrokoloběžek jsme pečlivě vyjednali se samosprávou stejně, jako to děláme v jiných městech nebo jako jsme před tři čtvrtě rokem dojednali spuštění elektrokol Bolt. Na stejných, pevně daných stanovištích tak pouze k elektrokolům přibudou koloběžky,“ popisuje Martin Zajíc, manažer pro elektrická kola a koloběžky Bolt pro Českou republiku.
„Princip, na kterém je naše služba založena, minimalizuje to, že se naše koloběžky budou válet po chodnících, v parcích a podobně. Nanejvýš ve velmi nepravděpodobném případě, že někdo koloběžku poškodí a rozbitou nechá ležet. Naši lidé ji ovšem v řádu hodin najdou a odklidí,“ doplňuje Zajíc.