Aby uživatelé správně pochopili aplikace a ušetřili čas. Pomůže jim český Product Fruits podpořený miliony korun

Karel Papík a Ladislav Šalom ze startupu Product Fruits

Foto: Product Fruits

Aby byla aplikace úspěšná, obecně musí být inovativní nebo nabízet komplexní funkcionality. Ve většině případů v sobě spojuje obě tyto vlastnosti. Pro nové uživatele však kvůli své komplikovanosti může představovat výzvu, protože se s ní musí naučit pracovat. A proti tomu působí tlak, jelikož jsou lidé obecně stále méně trpěliví. Právě tento problém se snaží řešit tuzemský startup Product Fruits, který nyní získal investici od českého fondu Lighthouse Ventures.

„Dnes je zásadní problém, jak pomoci uživateli pochopit aplikaci dostatečně jasně a rychle. Není to jen o výčtu funkcionalit – musíte mu ukázat, jak aplikace řeší jeho problém. Když to dokážete novému uživateli rychle, efektivně a v neposlední řadě i zábavně ukázat, máte vyhráno,“ popisuje pro CzechCrunch Karel Papík, spoluzakladatel Product Fruits.

„Naší misí je pomáhat udělat aplikace pochopitelnější pro uživatele. Šetřit čas a náklady nejen na straně aplikace, ale i na straně uživatelů, kteří si budou moci lépe a efektivně vybrat, která jim vyhovuje,“ pokračuje Papík s tím, že startup se zaměřuje hlavně na vývojáře SaaS (software jako služba) produktů, kteří svůj software nabízí ve formě freemium nebo vyzkoušení zdarma.

Díky Product Fruits si firmy mohou ve své aplikaci samy vytvářet interaktivní průvodce, tipy, triky či návody a udělat ji tak srozumitelnější pro uživatele, což by následně mělo vést k jejich konverzi a snížení nákladů na zákaznickou péči. To vše bez znalosti programování nebo bez nutnosti zasahovat do samotné aplikace – nástroj funguje jako plovoucí vrstva nad ní.

mzalesak

Michal Zálešák z Lighthouse Ventures

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

„Product Fruits umožňuje do aplikace přidat interaktivní prvky, většinou ve formě karet s texty, obrázky nebo videi. Díky nim uživatelům ukazujete, jak mají aplikaci používat, kde mají začít, pokračovat a jak docílit toho, co potřebují. Můžete jim nabízet drobné nápovědy nebo jim dát možnost vám poslat video, kde vám ukážou, co se jim nedaří. Díky tomu jim budete moci lépe poradit,“ vyjmenovává výčet funkcí produktu Papík.

Nápad na založení podobného produktu se zrodil v hlavě Ladislava Šaloma, vývojáře se zkušenostmi například ze Socialbakers, z pozice technologického ředitele společnosti Trivi a dalších vlastních projektů. Karel Papík má background v počítačových hrách, kdy pracoval například na Cold War nebo Painkiller: Overdose, je jedním z autorů prvního Dračího doupěte a dělal také šéfredaktora magazínů Score či Gamestar.

K Šalomovi se Papík přidal asi před rokem a půl a společně Product Fruits dotáhli k úspěšnému spuštění. Díky svým zkušenostem dokázali aplikaci programovat sami, vlastními silami pracovali i na webu, videích, článcích a podobně. „Vývoj jsme platili ‚jen‘ naším časem, ale jako náklady příležitosti to bylo pár milionů, nezdá se to,“ přiznává Papík.

Na trhu už startup získává první trakci. I když ukazatele byznysu jako tržby nebo počet klientů nekomentuje, jako reference využívající Product Fruits ve svých produktech jmenuje datovou aplikaci Keboola, aplikaci pro stavebnictví Stavario či cloudový databázový systém Tabidoo. Primárním jazykem aplikace je však angličtina, startup tak má zákazníky i ve Spojených státech, Kanadě či Indii.

Nejbližší velkou výzvou je pak dobývat zahraničí a získávat větší počet zahraničních klientů. V tom má Product Fruits pomoci také investice v řádu nižších jednotek milionů korun od tuzemského venture kapitálového fondu Lighthouse Ventures. „Vystřelili jsme investiční nabídku před měsícem a do měsíce to bylo podepsané. Šlo to dost rychle, vlastně jsme spíš řešili, s kým se dohodnout. Měli jsme více zájemců, a to jak z Česka, tak jiných zemí, což nás jen ujistilo v tom, že jsme správně nasměrováni,“ popisuje Papík.

„Jsme rádi, že si Karel a Ladislav z množství všech investičních nabídek vybrali právě nás. Věříme, že i díky naší podpoře získá Product Fruits více zákazníků v zahraničí a napomůže lepšímu chápání aplikací z pohledu nových uživatelů, v čemž právě spatřujeme veliký potenciál,“ říká Michal Zálešák, Managing Partner ve fondu Lighthouse Ventures.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je Lighthouse Ventures. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.