Aplikace láká na slevy v restauracích, nabízí třeba kávu ve Starbucksu za korunu. Od investorů má miliony

Český TasteTown měl zaznamenat již přes 120 tisíc stažení. Deset milionů korun mu posílá investorské duo Jiří Hlavenka a Jan Sláma.

Peter BrejčákPeter Brejčák

tastetown-3

Foto: Archiv Jakuba Vyskočila / CzechCrunch

Aplikace nabízí slevy a výhodné nabídky v Praze a Brně

0Zobrazit komentáře

Jednou za měsíc zaplatíte 129 korun a tím se vám otevře přístup ke kuponům na zlevněné jídlo či nápoje ve stovkách kaváren a restaurací. „Lákáme lidi ochutnat gastro u stolu, ale získáváme je v online prostoru,“ komentuje Filip Hanzel, spoluzakladatel aplikace TasteTown, která od loňského startu oslovila stovky podniků, funguje přes výše popsaný princip a hlásí přes 120 tisíc stažení. Nyní uzavřela také zásadní spolupráci s řetězcem Starbucks a hlásí, že ji podpořili investoři.

Uživatel má za měsíční poplatek neomezený přístup ke všem nabídkám, tzv. dealům, které restaurace nabízí přímo, tedy bez poplatků a provizí platformě. TasteTown se totiž financuje právě z předplatného. Podniky nejčastěji nabízí akce 1+1 zdarma či slevy ve výši padesát procent, lidé si před návštěvnou jednoduše aktivují kupon a na místě před obsluhou jej uplatní a zároveň doplatí případný zbytek útraty.

„Náš obchodní model pomáhá restauracím získat nové zákazníky,“ věří další ze spoluzakladatelů Jakub Vyskočil s tím, že samotné podniky získávají i marketingové promo, kromě aplikace i na jejích sociálních sítích. Většina z nich totiž nemá vlastní marketingový tým, který by se mohl o kampaně starat. TasteTown přitom spolupracuje s více než stovkou influencerů včetně Karolíny Čechové, Doroty Dostálové či Sarah Horákové.

tastetown-founders

Foto: TasteTown

Zakladatelé aplikace TasteTown Filip Hanzel, Luise Krist a Jakub Vyskočil

Podle zakladatelů – dva muže doplňuje ještě Luise Krist – si aplikaci od loňského října stáhlo přes 120 tisíc uživatelů. „Mezi aplikacemi v kategorii jídlo a nápoje jsme se v dubnu navíc dostali na první příčku a mezi všemi bezplatnými aplikacemi v Česku jsme se dostali na třetí příčku hned pod ChatGPT,“ pochvaluje si Hanzel.

Na platformě se zároveň zaregistrovalo asi 500 gastroprovozů v Praze a v Brně. Konkrétně jde například o podniky The Miners, Modrý zub, GoldenEgg bistro, Tisse Bakery, Las Adelitas, Forkys, Karlínská Holka či Point Pizza & Drinks. Nedávno pak přibyl i řetězec Starbucks, který teď v dubnu nabízí třeba kávu za korunu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„TasteTown propojuje inovace s gastrozážitky. Díky této spolupráci oslovujeme komunitu mladých foodies přesně tam, kde hledají inspiraci. Věříme, že naše nabídky na platformě podpoří nejen jejich objevování, ale i jedinečný vztah se značkou Starbucks,“ komentuje marketingový manažer Starbucksu Michal Holotík. I díky této spolupráci TasteTownu výrazně stoupl počet uplatněných dealů denně – průměr se má pohybovat kolem 500, rekord pak překonal již dva tisíce.

Samotný nápad, ale i tým zakladatelů a dosažené výsledky pak o dlouhodobém potenciálu přesvědčili také investory. Jinej fond dvojice podnikatelů Jiřího Hlavenky a Jana Slámy do TasteTownu vložil deset milionů korun na další rozvoj platformy a vstup na nové trhy. „Zaujal nás hlavně zakladatelský tým. Přesvědčil nás svým nadšením, zápalem, dosavadními výsledky a fokusem na velmi rychlé škálování skrz maximální jednoduchost,“ komentuje Sláma.

Jinej fond již dříve investoval do startupu Dishboard, který restauracím pomáhá řídit finance. „Díky této investici navíc vnímáme velký potenciál v digitalizaci gastra, na které se TasteTown podílí,“ doplňuje Sláma, jenž zároveň buduje startup FaceUp a nedávno oznamoval investici ve výši sedmdesát milionů korun.