Apple chystá novou generaci sluchátek AirPods s voděodolností a potlačením okolního hluku

Filip HouskaFilip Houska

062518_airpods3
0Zobrazit komentáře

Uplynuly již dva roky od doby, kdy Apple představil bezdrátová sluchátka AirPods. Pro někoho vzhledově nepovedený výrobek, pro někoho nejinovativnější zařízení, které společnost Tima Cooka od prvního iPhonu z roku 2007 vytvořila. Tak či tak, AirPods se staly masově oblíbenými, těžící zejména ze své jednoduchosti během párování a poměrně kvalitního zvuku. Stále jim však chybí několik podstatných věcí – například voděodolnost nebo potlačování okolního hluku. A to chce Apple brzy napravit.

Podle reportu Marka Gurmana, uznávaného redaktora serveru Bloomberg, se silnými vazbami na ověřené zdroje, má Apple ve svých dílnách vyvíjet novou, v pořadí druhou generaci AirPods, která má splňovat vše výše uvedené. Vedle potlačení okolního šumu, což je u dražších bezdrátových sluchátek od hráčů jako Bose či Bang & Olufsen samozřejmostí, a odolnosti vůči vodě a prachu, mají přijít také s lepším dosahem od spárovaného zařízení.

project-debater

Přečtěte si takéIBM vyvinulo umělou inteligenci, která v živé debatě porazila člověkaIBM vyvinulo umělou inteligenci, která v živé debatě porazila člověka

Apple však plánuje jít s novou verzí AirPods ještě dál – údajně experimentuje s takovými technologiemi, díky kterým by do tak malých rozměrů mohl vměstnat biometrické senzory, například pro přesnější měření srdečního pulsu. Tímto krokem by tak svá sluchátka posunul do oblasti zdraví, kterou usilovně tlačí například v hodinkách Apple Watch a aplikacemi pro iOS.

apple-airpods-open_01

Novinka by se měla dočkat uvedení v průběhu příštího roku, a to pravděpodobně za cenu převyšující aktuální hranici 5 tisíc korun. Podle měřítek Cookovy firmy se má jednat o prémiový produkt s tím, že mu bude sekundovat původní generace AirPods, která zůstane v nabídce. Podobný postup aplikoval Apple například s iPhonem X a levnějšími iPhony 8 a 8 Plus.

062518_airpods2

Důraz na audio

Apple měl vždy ve svém DNA hudbu. Ať se jedná o iTunes, iPody, streamovací službu Apple Music, zmíněné AirPods nebo nový reproduktor HomePod, uvnitř cupertinského sídla se na hudební fanoušky klade zvýšený důraz. I proto má Apple chystat svá vůbec první (nepočítaje Beats) on-ear sluchátka. O tomto produktu však příliš mnoho relevantních informací není zatím dostupných, nicméně podle Gurmana mají přijít během příštího roku.

012318_apple_homepod

HomePod

Foto: Apple Newsroom

Pohled do prostředí instagramových influencerů, kteří žádají pobyty v luxusních hotelech zdarma

Nela VítováNela Vítová

influencer
0Zobrazit komentáře

Fenomén online influencerů se stává čím dál populárnější a roste počet lidí, kteří by se publikováním příspěvků na svých sociálních sítích chtělo živit. A proč by taky ne? Kdo by si nechtěl vydělávat cestováním po světě, dostávat zdarma oblečení, různé druhy produktů, a to navíc s proplacenými letenkami i ubytováním? V době Instagramu a stále většího počtu chtivých lidí se však velmi často špatně definuje hranice mezi influencery a amatéry.

Influencer marketing již dávno nefunguje pouze u produktů, dnes těchto způsobů využívají i letecké společnosti, restaurace nebo hotely. Vedení společnosti či hotelu jednoduše nabídne člověku s velkým počtem fanoušků na Instagramu (či jiné sociální síti) pobyt na určitou dobu zdarma nebo se slevou výměnou za lákavou fotku s označením místa nebo i s propagačním popiskem.

DB29DAD8-E575-4432-A473-913735BAB6E2

Přečtěte si takéAmerická stanice The Weather Channel ukázala, jak vypadá předpověd počasí v rozšířené realitěAmerická stanice The Weather Channel ukázala, jak vypadá předpověd počasí v rozšířené realitě

Tento způsob marketingu se pro většinu hotelů vyplácí až do doby, než narazí na řadu rádoby influencerů, kteří žádají od hotelu úlevy či pobyt zdarma, i přestože nemají zdaleka dostatečný počet nebo kvalitu svých fanoušků a dosah příspěvků. Marketingová manažerka pětihvězdičkového hotelu Dusit Thani na Maledivách, Kate Jones, říká, že denně hotel obrží na Instagramu alespoň šest zpráv, ve kterých se lidé popisují jako influenceři a žádají u nich neplacené ubytování.

blick

„Každý, kdo má v dnešní době Facebook nebo Instagram, si myslí, že je influencer. Lidé chtějí jezdit na desetidenní pobyty na Maledivy s tím, že zveřejní na svém Instagramu dvě fotografie svým dvěma tisícům sledujícím. Lidé s 600 přáteli na Facebooku tvrdí, že jsou influenceři a žádají pobyt v našem hotelu na sedm dní zdarma. Další posílají emaily, kde píší: „Chtěl/a bych s Vámi spolupracovat“ bez žádného dalšího vysvětlení, proč by se nám to vlastně mělo vyplatit. Většina lidí navíc žádá i all inclusive, ale Maledivy přeci nejsou levná destinace.“

Jack Bedwani stojící za agenturou The Projects, která zastupuje několik vybraných hotelů, popisuje situaci jednoho z hotelů na Bali slovy: „Od lidí, kteří o sobě tvrdí, že jsou influenceři, dostává hotel pět až dvacet zpráv denně. Pojem online influencer je prostě moc všeobecný. Nikdy však není těžké poznat amatéra od profíka, protože jejich zprávy jsou většinou velmi špatně formulované a vždy chybí důvod, proč bychom si je vlastně měli vybrat.“

influencer3

Samotní influenceři však považují odmítání jako nedocenění jejich hodnot. S miliardou aktivních uživatelů, které Instagram dosáhl tento měsíc, influenceři oponují tím, že jejich sledující díky nim získávají tipy kam na dovolenou autentickým způsobem, a hotely navíc díky rozdílným publikům „instagramerů“ získávají nové potenciální zákazníky. Samotné hotely přiznávají, že marketing tímto způsobem vlastně funguje, problém však nastává ve chvíli, kdy si je třeba stanovit pravidla spolupráce a zpracování požadavků.

Některé hotely již z těchto důvodů vymyslely nová pravidla. Příkladem je dotazník, který influencer musí vyplnit, aby mohl dostat na ubytování slevu či měl pobyt zcela zdarma, další hotely zavádějí zcela nový kontakt pouze pro spolupráce na své webové stránky. Většina z nich to však stále řeší tradičním způsobem, a to prostřednictvím emailu.

influencer4

bots

Přečtěte si takéDělej si se mnou, co chceš. Erotičtí chatboti mění přístup k sexuDělej si se mnou, co chceš, klidně mě znásilni. Erotičtí chatboti mění vztahy i přístup k sexu

Proti novému trendu stojí kromě hotelů také profesionální influenceři, kteří mají statisíce sledujících, a kterým dělají tito amatéři špatné jméno. Nyní je však otázkou, zda se najde nějaké řešení, které tento problém trvale vyřeší.

Foto: