Audi konceptem A6 Avant e-tron otevírá okno do budoucnosti plné elektrických koníků

e-tron-avant2

Foto: Audi

Koncept vozu Audi A6 Avant e-tron

Auto, se kterým bez problému rozvozíte děti po kroužcích a pak si naplno užijete klikatice za městem. Přesně to nabízí všem maminkám a tatínkům Audi s novým konceptem A6 Avant e-tron. Novinka by měla ve své produkční verzi dorazit na trh v roce 2024 a uchovat si zběsilé stádo 469 elektrických koní, které nabízí koncept.

Audi se netají tím, že by se produkční verze vozu A6 Avant e-tron neměla od představeného konceptu příliš vzdalovat, což ocení nejen závodníci, ale i milovníci odvážného designu. Automobilka prozatím neukázala, co se bude ukrývat uvnitř elektrického kombíku, ovšem vzhled vozu odhalila v plné parádě.

Pohonné ústrojí elektromobilu již tradičně nejvíce prozrazuje maska vozu s téměř zaslepenou přední mřížkou. Tu doplňují chromové prvky ve tvaru L částečně rámující vzduchové sání pod světlomety zlepšující aerodynamiku vozu. Samotné světlomety si prošly liposukcí, díky které je jejich linie tenká a štíhlá, a přesto nabízí dostatek prostoru, aby si majitel vozu mohl personalizovat světelný podpis denního svícení.

e-tron-avant5

Foto: Audi

Světelný podpis vozu si bude moci řidič personalizovat

Právě tyto specialitky povětšinou svou cestu do sériové výroby nenacházejí, ovšem v tomto případě Audi ujišťuje, že technologie personalizace světelného podpisu se na výrobní linky podívá. Je ovšem otázkou, zda bude zachována i možnost využít světlomety také jako projektor k hraní videoher. U této funkce bychom na přítomnost v sériových vozech příliš nesázeli.

Audi se snažilo určitými prvky oživit také boční profil vozu. Kromě netradičních prolisů dveří zaujme také hliníková linka. Ta se táhne od zpětných zrcátek, respektive horizontálních sloupků s kamerovým systémem, po vrchním obvodu bočních oken až k zadnímu spoileru ze stejného materiálu.

Od spoileru se vůz prudce svažuje k zemi. Při této cestě je dynamickým tvarům překážkou pouze lišta zadních světlometů s 3D prvky, do které je zahrnuto také rudě podsvícené logo čtyř kruhů. Vůz zakončuje výrazný difuzér opět s hliníkovými částmi, které ohraničují prostor koncovek výfuku.

Celková délka vozu činí 4,96 metru, 1,96 metru je vůz široký a 1,44 metru vysoký. S těmito rozměry a výše popsaným designem dosahuje vůz koeficientu aerodynamického odporu 0,24. Jeho základ tvoří nová platforma PPE, na které by měl stát také crossover Q6 e-tron. Díky výkonu 469 koňských sil, které jsou přenášeny na přední i zadní nápravu, by měl být kombík schopen zrychlit z nuly na 100 km/h v rozpětí tří až čtyř sekund.

e-tron-avant3

Foto: Audi

Koncepce se dočká své sériové podoby, kterou by měla být radost řídit

Jak velké energetické zásoby si s sebou může A6 Avant e-tron vzít na cesty, Audi přesně neuvádí. Hovoří však o kapacitě baterie pohybující se okolo 100 kWh. Dojezd se má pohybovat až okolo 700 kilometrů, přičemž na 300 kilometrů dlouhou jízdu by mělo být koncept možné dobít za pouhých 10 minut. Méně než 25 minut pak zabere dobití kapacity baterie z pěti na 80 procent.

Kolik bude novinka stát a zda se na trh dostane také ve verzích Allroad či RS, to se s nejvyšší pravděpodobností dozvíme až s příchodem sériové verze. Tu na evropském trhu přivítáme v prozatím blíže nespecifikované části roku 2024.

Vojtěch Sedláček

Fanoušek všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

Fanoušek všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.