Basketbalista LeBron James proměnil milionovou investici do moderní pizzerie na 25 milionů dolarů
V poslední dekádě se mnoho sportovců, herců či zpěváků postupně začíná zajímat i o investice – a nemusí nutně jít jen o nemovitosti či umění, ale i o startupy a zaběhlé společnosti, do kterých mohou vložit nejen nemalé prostředky, ale také své jméno, což zásadně pomáhá s překonáváním úvodních problémů s marketingem.
Když tak basketbalista Kobe Bryant založil s dalším partnerem vlastní investiční fond s kapitálem přesahujícím 100 milionů dolarů, nikdo se ani moc nedivil. Zatímco Kobe Bryant na svoji první „ránu“ teprve čeká, dalšímu z nejlepších hráčů NBA v historii, LeBronu Jamesovi se vydařila investice do sítě moderních pizzerií Blaze Pizza, kterou uskutečnil v roce 2012.
V té době, spolu s dalšími dvěma partnery vložil do nově vznikajícího byznysu celkem 1 milion dolarů za 10% podíl a i když nemohl Blaze Pizza kvůli spolupráci s McDonald’s naplno podporovat, jeho jméno pomohlo vytvořit z firmy na mnoha trzích kult, který nepřímo přivedl úspěch u zákazníků, informuje ESPN. Tehdy milionová investice se tak během let proměnila v takřka 25 milionů dolarů (hodnota Blaze Pizza se odhaduje na 250 milionů).
Není to ale první investiční úspěch, který se LeBronu Jamesovi vyvedl – v minulosti vlastnil menší podíl také v sluchátkové společnosti Beats Dr. Dre, která se prodala Applu za 3 miliardy dolarů a ze které James vytěžil bezmála 30 milionů.
Foto: Blaze Pizza, Wikipedia Commons