Tvůrcům Beat Saberu kvůli smlouvě s Metou spadly tržby na pětinu. Už nejsou v Česku největší
Z více než dvou miliard klesly tržby Beat Games na méně než pětinu. Prodeje ve svém obchodě totiž přebírá mateřská firma.
Donedávna platilo studio Beat Games za největší domácí herní firmu, co se tržeb týče. Jeho Beat Saber vygeneroval od svého vydání v roce 2018 přes čtvrt miliardy dolarů a přilákal zájem Marka Zuckerberga a jeho společnosti Meta. Nově uzavřená smlouva s Metou ale znamená, že Beat Games vyklízí pozici studia s nejvyššími tržbami a přenechává ji firmě Bohemia Interactive.
Poslední výroční zpráva Beat Games hovořila o tržbách převyšujících 2,3 miliardy korun. Tím se tvůrci hudební hry pro virtuální realitu Beat Saber dostali na špičku žebříčku největších českých herních studií. Právě zveřejněné dokumenty ale ukazují výrazný pokles. Za předloňský rok česká firma vlastněná společností Meta utržila 434 milionů korun. Beat Games klesl i zisk, a to ze 70 na 51 milionů korun.
Důvodem propadu tržeb na méně než pětinu jsou podmínky nové smlouvy, kterou vývojáři uzavřeli s mateřskou společností začátkem předloňského roku. „Dopad ukončení distribuční smlouvy a uzavření nové prodejní smlouvy spočívá v tom, že společnost již nebude vystupovat jako prodejce digitálního obsahu v případě prodejů, které se uskuteční přímo v digitálním obchodě mateřské společnosti,“ uvádí výroční zpráva.
Od předloňského roku tak tržby z Beat Saberu vygenerované online obchodem společnosti Meta neproudí přes Beat Games. „Nehledě na takto způsobené snížení výnosů společnost v tomto roce nadále rostla, a to zejména díky pokračujícímu růstu trhu s virtuální realitou a uváděním nového digitálního herního obsahu na trh,“ zmiňuje dokument podepsaný jednatelem společnosti Rajem Singhem.
Beat Saber se prodává i mimo platformu technologické společnosti Marka Zuckerberga. Navíc stále vydává nové herní doplňky, respektive hudební balíčky, do jejichž rytmu hráči rozsekávají virtuální kostičky. Naposledy se hra rozšířila loni na podzim o tvorbu rockových legend Rolling Stones. Už dříve se seznam songů rozrostl například o tvorbu Lady Gaga, Queen nebo Weeknda.
Nejúspěšnější hra pro virtuální realitu je dílem slovenských vývojářů Jána Ilavského a Vladimíra Hrinčára, ke kterým se přidal český skladatel Jaroslav Beck. Krátce po vydání hry firmu v roce 2019 koupilo Zuckerbergovo metaimpérium. To mimo jiné vlastní i Instagram a Facebook a také provozuje divizi Reality Labs zaměřenou na virtuální realitu, do níž začlenilo i dříve pořízenou známou značku VR odvětví Oculus.