Budoucnost ikonické značky Bugatti mají v rukou chorvatský Rimac a Porsche. Přijdou i první elektrické modely
Když se řekne budoucnost automobilů, patrně byste se nedívali směr Chorvatsko. Tam, kam mnoho Čechů jezdí trávit letní dovolenou, však třiatřicetiletý Mate Rimac dělá divy s vlastní automobilkou Rimac, která se specializuje na elektrické superrychlé vozy, a teď dostává do rukou skutečný klenot. Ve společném podniku s Porsche bude řídit osud ikonické značky Bugatti.
Znalci se patrně hned budou ptát, jak jdou dohromady burácivé osmi- či šestnáctiválcové motory, symboly původem francouzského Bugatti, s elektrickým pohonem, na který sází v Záhřebu? Konkrétní plány zatím Mate Rimac, který bude stát v čele nového podniku Bugatti Rimac, neodhalil, ale potvrdil, že se výhledově dočkáme také plně elektrického hypersportu Bugatti.
Pro začátek si řekněme fakta. Bugatti patří německému koncernu Volkswagen a ten se rozhodl, že budoucnost značky známé pro své luxusní automobily nechá v rukou Porsche, které taktéž patří do stáje VW. Porsche vzápětí Bugatti vloží do nového společného podniku. V automobilce Bugatti-Rimac bude Rimac kontrolovat 55 procent, Porsche zbylých 45 procent.
Bohatá tradice a nové technologie
Zároveň je nutné zmínit, že Porsche již několikrát investovalo do samotné chorvatské automobilky a aktuálně v ní drží 24 procent. Jak připomíná deník The Financial Times, celkově by tak mohlo Porsche díky svým investicím ve společném podniku nepřímo držet až 58,2 procenta, řízení však zůstane v rukou Rimacu. Zároveň dle FT v celém obchodě nedošlo k žádnému finančnímu vyrovnání, ale pouze převodu vlastnictví a kompetencí.
Přestože bude nyní na rozvoj Bugatti dohlížet Mate Rimac, obě značky, tedy Bugatti a Rimac, budou dál fungovat samostatně a v nejbližších letech plánují představit dva již ohlášené vozy. V případě Bugatti půjde o nový osmiválcový hypersport Chiron, Rimac chce zase zazářit s elektrickou Neverou, která má jet přes 400 km/h.
„Spojujeme silnou expertizu Bugatti v oblasti hyperaut s obrovskou inovační silou Rimacu ve velmi slibné oblasti elektromobility. Bugatti do společného podniku vkládá značku s bohatou tradicí, ikonické produkty, loajální zákaznickou základnu a globální dealerskou síť. Rimac kromě technologií poskytuje i nové vývojové a organizační přístupy,“ uvedl Oliver Blume, předseda výkonné rady Porsche AG.
Mate Rimac již dle CNN potvrdil, že byť bude v následujících letech představeno i plně elektrické Bugatti, nebude to jediná budoucnost této značky. Nástupce zmíněného Chironu bude pravděpodobně hybrid a také do budoucna by měly jít obě značky trochu jiným směrem. Zatímco Rimac se bude soustředit především na výkon, Bugatti spíše na řemeslné zpracování a styl.
Elektrifikace vozů Bugatti dává v rámci nového podniku smysl, jelikož Rimac se na elektrické vozy a veškeré s tím spojené technologie dlouhodobě soustředí. Navíc sám působí v segmentu těch nejrychlejších a zároveň drahých vozů, jak ukazuje například model C_Two startující na dvou milionech eur, a tak spojení s automobilkou založenou před 112 lety Ettorem Bugattim může dávat smysl.