Česká digitální pojišťovna Mutumutu nabrala 30 milionů korun a každý rok plánuje expandovat do nové země

Peter BrejčákPeter Brejčák

jindrich-lenz1Insider

Foto: Mutumutu

Jindřich Lenz, CEO startupu Mutumutu

0Zobrazit komentáře

Digitální pojišťovna Mutumutu profilující se jako inovátor konzervativního oboru pojišťovnictví získala výraznou investici. Třicet milionů korun do firmy s přibližně 1 600 pojištěnci vloží francouzská skupina Société Général Assurance, matka tuzemské Komerční pojišťovny. Právě ta dosud Mutumutu licenčně zaštiťovala.

Podle informací CzechCrunche získává Société Général za 30 milionů korun v pojišťovacím startupu strategický menšinový podíl v úrovni 20 až 40 procent, což Mutumutu oceňuje na 75 až 150 milionů korun. Do konce roku se navíc může investovaná částka zdvojnásobit na celkových 60 milionů korun, nicméně i v takovém případě by měl zůstat podíl menšinový.

Mutumutu původně vzniklo jako vlastní projekt Creative Docku. Smíchovská firma specializující se na budování firem do vývoje vložila celkem 1,5 milionu eur (40 milionů korun) a Mutumutu tak byl jejím dosud nejdražším projektem. Ještě před vstupem na trh koncem roku 2018 se k budování tzv. insuretechu (insurace + technology), který propojuje tradiční pojišťovací produkty s moderními technologiemi, připojila také Komerční pojišťovna.

mutumutu

Foto: Mutumutu

Tým startupu Mutumutu

Nová investice má posílit stávající partnerství obou firem a otevřít možnosti pro rozšíření společného byznysu. Cílem Mutumutu je pak další růst. Firma prezentuje, že zájemců, kteří by chtěli službu v budoucnu využívat, je už asi 40 tisíc.

Aktuálně má však přibližně 1 600 smluvních pojištěnců, což podle vyjádření firmy stačí na dostatečné financování, přičemž své klienty kryje již za více než tři miliardy korun. V horizontu dvanácti měsíců chce navíc Mutumutu počet klientů ztrojnásobit.

To vše už by se nicméně nemělo odehrávat pouze na českém trhu. Od začátku vývoje byla platforma budována jako univerzální, aby byla možná její rychlá expanze na další zahraniční trhy. Ty teď chce digitální pojišťovna posílena investicí postupně dobývat, podle posledních dostupných informací se firma rozhodovala mezi Německem, Polskem či Švýcarskem.

„Současný plán je investovat do růstu, otevírat každý rok otevírat jednu novou zemi. Takto bychom postupně měli posbírat kolem 10 tisíc zákazníků a kolem roku 2024 mít navrácenou investici a být v černých číslech,“ přibližuje plány Jindřich Lenz, CEO Mutumutu.

mutumutu

Foto: Mutumutu

Aplikace Mutumutu

Ve srovnání s tradičními pojišťovnami staví Mutumutu svůj produkt staví na jednoduchosti a zprůhlednění celého systému životního pojištění. Aktuálně nabízí tři typy – pracovní neschopnost, invalidita a smrt. Novinkou v rámci oboru je motivování klientů ke zdravému životnímu stylu za pomoci chytrých sportovních aplikací v mobilu. Za pravidelný sport, nekouření a preventivní lékařské prohlídky mohou lidé získat až 30% cashback ze zaplaceného pojistného.

„Budeme ještě víc podporovat zdravý životní styl. Do mobilní aplikace přidáme další sporty, které klientům zlevní pojistku. A připravíme i rozšíření pro klienty s vyššími příjmy, kteří požadují větší zajištění,“ doplňuje Lenz.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym