České Dataddo má čtvrtou investici od miliardáře Ondřeje Tomka. Datový startup se rozpíná po světě
Přes třicet milionů korun od fondu Impulse Ventures chce Dataddo využít zejména na další škálování přes marketing.
Pro správu firemních dat dělá to stejné, co dělá Livesport s výsledky sportovních utkání nebo Kiwi.com při vyhledávání letenek. Ale šedesát procent svého byznysu má ve Spojených státech a po otevření pobočky v São Paulu se rozpíná také na latinskoamerických trzích. Pražský startup Dataddo teď uzavřel své čtvrté investiční kolo, a to opět od fondu Impulse Ventures.
Fond spravuje prostředky Ondřeje Tomka, jenž po prodeji portálu Centrum.cz mimo jiné investuje také do startupů. Poprvé do Dataddo investoval v roce 2020, kdy šlo o dva miliony dolarů, podruhé o rok později jeden milion dolarů, loni pak opět dva miliony dolarů a nyní jde o investici ve výši 1,4 milionu dolarů, tedy 31 milionů korun. Dle aktuálního přepočtu jde o kola v souhrnné výši přibližně 144 milionů korun.
„Náš byznys model není kapitálově náročný. Od Impulse Ventures si proto bereme pouze to, co nutně potřebujeme k rychlejšímu růstu, tedy další škálovatelnosti firmy přes marketingový rozpočet,“ komentuje ředitel startupu Petr Nemeth, podle jehož vyjádření zakladatelé (kromě něj také Zdeněk Pecha a Joel Thom) pořád ve firmě drží nadpoloviční většinu.
Od poslední investice, kterou Dataddo uzavřelo loni v říjnu, se pak chlubí růstem byznysu na dvojnásobek s tím, že opakující se roční tržby (ARR) se pohybují v řádu jednotek milionů dolarů, tedy nižších stovek milionů korun. Zároveň se firma dostala do provozního zisku, což je podle Nemetha také důvodem, proč si neříká o větší investice.